ДЕНЬ ХУДОЖНИКА УКРАЇНИ
9.00
В Україні - загальнонаціональна хвилина мовчання для вшанування пам`яті загиблих унаслідок збройної агресії російської федерації.
Ознайомлення з образотворчим мистецтвом
Тема: «Знайомство з картиною Станіслава Жуковського «Осінь. Веранда»
Програмовий зміст: ознайомити дітей з жанром пейзажу та художником Станіславом Жуковським; чити бачити красу осінньої природи, відображену на картині; вчити розрізняти та називати осінні кольори та відчувати настрій, переданий художником; активізувати словник за темою "Осінь", вправляти у складанні простих, поширених речень-описів.
Тема: «Посуд»
Програмовий зміст: розширювати знання дітей про предмети посуду, їх призначення, матеріал, з якого вони виготовлені; продовжувати розвивати вміння накривати на стіл; збагачувати словник словами — назвами предметів посуду, дієсловами, ознаками; учити розрізняти предмети за характерними ознаками (чайний, столовий, кухонний посуд); вправляти у вживанні антонімів; виховувати дбайливе ставлення до предметів посуду, бажання допомагати сервірувати стіл удома.
Здоров'я та фізичний розвиток
Тема: «Стрибки в глибину з гімнастичної лави. Кидання м’яча обома руками від грудей та знизу. Рухлива гра «Влучи в ціль»
Програмовий зміст: повторити комплекс загальнорозвиваючих вправ; удосконалювати вміння стійко приземлятись під час стрибків у глибину, кидати м'яч обома руками від грудей та знизу, метати торбинку з піском під час гри.
Інвентар: гімнастична лава, мат, м’яч, обруч, 2 торбинки з піском.
Підготовча частина: Ходьба парами, не тримаючись за руки (35 сек).
Художньо-продуктивна діяльність. Конструювання
Тема: «Ліжко»
Програмовий зміст: вчити дітей робити споруди, пропорційні іграшці, розрізняти будівельний матеріал, правильно називати його, самостійно обирати потрібні деталі відповідно до характеру споруди, виконувати споруду по готовому зразку.
Спостереження в природному довкіллі
Тема: «Тетяна Коломієць «Дощик»
Мета: познайомити дітей з образними та пестливими словами ("крапайчик", "бобонець"); навчити розрізняти та імітувати звуки природи та музичних інструментів, розвиваючи їхній слух, олюднювати (персоніфікувати) природні явища, уявляючи дощ, який грає на музичних інструментах; розвивати почуття ритму; заохочувати дітей до руху та плескання в долоні; створити веселий, грайливий, танцювальний настрій; розвинути чуття ритму, чіткість мовлення та створити позитивний емоційний настрій.
Назва: «Веселі лабіринти»
Інформація для батьків
Тема: «Як переживають розлуку з татом дошкільнята і як їм допомогти?». Дитяча психологиня Лада Ендресен
Наші дошкільнята лише формують часові уявлення. «Мамо, сьогодні — це вже завтра чи ще вчора?» Вони живуть тут і зараз і зорієнтуватися в тривалості розлуки їм може бути ще складно. Навіть більше, причинно-наслідкові зв’язки та можливість спрогнозувати майбутнє дошкільнятам ще недоступні. Тому це нормально, якщо дитина не переймається, що тато два місяці в іншому місті, і не драматизує ситуацію.
Діти від 3 до 6 років проходять едіпальну стадію, коли хлопчики більше тягнуться до мами, а дівчата — до тата. Оскільки сьогодні в більшості випадків діти залишаються з мамами, то і переживати розлуку з татом хлопцям може бути легше, ніж дівчатам.
Дошкільники можуть вважати, що саме вони винні в тому, що тато зараз далеко. Тому нам важливо запевнити дитину, що вона чудова і що це не її провина, що тато зараз в іншому місті.
Дошкільникам притаманне магічне мислення. Вони вірять, що з виделок і мотузки можна побудувати космічну станцію і, накрившись рушником, полетіти на Марс. Це знову ж таки пов’язано зі ступенем формування структур дитячого мозку. Тому, сумуючи за татом, у своїх іграх діти можуть залучати чарівні сили, які повернуть тата додому і зроблять усе так, як було раніше.
Якщо дитина поділилася з вами своїми почуттями і каже: «Я сумую за татом», «Коли він повернеться?», важливо назвати її емоцію і дати дитині право на неї, «легалізувати» її. Оскільки діти, особливо дошкільнята, можуть відчувати сум за кимось і не розуміти, що саме з ними відбувається. А тоді пропонуємо трансформувати, «переплавити» почуття в дію. Як це виглядає?
На рівні очей ми можемо відповідати наступним чином: «Я бачу, що ти сумуєш за татом. Я теж за ним так скучила! Зараз він разом з іншими татами захищає нашу країну. Він тебе дуже любить і робить все можливе, щоб ми знову були разом. А давай для нього зліпимо/намалюємо щось». Або: «Схоже, ти справді сумуєш за татом. Це нормально. Дорослі теж сумують одне за одним. Якщо ми за кимось сумуємо, це означає, що ця людина для нас дуже важлива. А давай йому зателефонуємо!»
Як підтримати дитину в розлуці з татом: що можемо зробити?
Підтримуємо телефонний або відеозв’язок тата з дитиною тет-а-тет. Можемо щовечора? Чудово. Один раз на тиждень? Теж. Тут головне якість, а не кількість. Тато може читати казки та історії, тексти яких ви заздалегідь надсилаєте йому на телефон. Або надсилати вам з дитиною відео, як він п’є чай чи йде вулицею. Це дозволяє дитині фокусуватися на тому, що тато робить зараз, а не на тому, що він зараз не поряд. Татусі дошкільнят повинні бути терплячими, бо це може бути такий собі хаотичний тур по кімнаті з фрагментарним описом іграшок або холодильника:)
Можемо пропонувати дитині зробити поробку для тата: малюнок або ліплення того, що ви будете робити, коли тато повернеться. Лоскотатися? Їсти морозиво? Показувати, як далеко навчилися стрибати або як добре запам’ятали таблицю множення?
Якщо є можливість, разом із дитиною розглядаємо фотографії або відео, на яких зображена ваша сім’я або син чи донька з татом. Згадуємо смішне та приємне. «А пам’ятаєш, як наш тато смішно чхає?», «Коли ти ще жив у мене в животику, тато постійно приносив мені апельсиновий сік, якого мені так хотілося!»
Тато може попросити дитину робити щось замість нього, поки він не повернеться: допомагати мамі нести щось не дуже важке з продуктів, слідкувати, щоб світло в порожніх кімнатах було вимкнене, перевіряти перед сном, чи зачинені вхідні двері. Дитина відчуває себе особливо значущою і більш спокійною, коли їй довіряють доросле завдання.
Можемо запропонувати дитині разом приготувати улюблену татову страву і надіслати йому фотографію.
Це всі завдання на сьогодні. Дякую за розуміння і співпрацю, шановні батьки.
.jpg)
Немає коментарів:
Дописати коментар