понеділок, 13 жовтня 2025 р.

   ДЕНЬ ХУДОЖНИКА УКРАЇНИ


   9.00
   В Україні - загальнонаціональна хвилина мовчання для вшанування пам`яті загиблих унаслідок збройної агресії російської федерації.

   Ранкова гімнастика
   Тема: «Комплекс вправ ранкової гімнастики «Буратіно»
   Мета: ранкова гімнастика допомагає: пробудити організм, сформувати правильну поставу, розвинути рухові якості, дає чудову можливість для тренування спритності, координації, швидкості реакції, рівноваги, створює позитивний настрій, викликає у дітей радість; закладає позитивний емоційний фон на весь день; дисциплінує та організовує; привчає до режиму та послідовності дій; дитина засвоює, що після пробудження потрібно виконувати певний комплекс вправ.


   Ознайомлення з образотворчим мистецтвом
   Тема: «Знайомство з картиною Станіслава Жуковського «Осінь. Веранда»
   Програмовий зміст: ознайомити дітей з жанром пейзажу та художником Станіславом Жуковським; чити бачити красу осінньої природи, відображену на картині; вчити розрізняти та називати осінні кольори та відчувати настрій, переданий художником; активізувати словник за темою "Осінь", вправляти у складанні простих, поширених речень-описів.

   

   Ознайомлення із соціумом
   Тема: «Посуд»
   Програмовий зміст: розширювати знання дітей про предмети посуду, їх призначення, матеріал, з якого вони виготовлені; продовжувати розвивати вміння накривати на стіл; збагачувати словник словами — назвами предметів посуду, дієсловами, ознаками; учити розрізняти предмети за характерними ознаками (чайний, столовий, кухонний посуд); вправляти у вживанні антонімів; виховувати дбайливе ставлення до предметів посуду, бажання допомагати сервірувати стіл удома.


   Здоров'я та фізичний розвиток
   Тема: «Стрибки в глибину з гімнастичної лави. Кидання м’яча обома руками від грудей та знизу. Рухлива гра «Влучи в ціль»
   Програмовий зміст: повторити комплекс загальнорозвиваючих вправ; удосконалювати вміння стійко приземлятись під час стрибків у глибину, кидати м'яч обома руками від грудей та знизу, метати торбинку з піском під час гри.
   Інвентар: гімнастична лава, мат, м’яч, обруч, 2 торбинки з піском.
   Підготовча частина: Ходьба парами, не тримаючись за руки (35 сек).

   Біг врозтіч (30 сек), ходьба.


   Копмлекс загальнорозвиваючих вправ, основна частина.

   
   Заключна частина: Ходьба у повільному темпі (30 сек).

   Художньо-продуктивна діяльність. Конструювання

   Тема: «Ліжко»
   Програмовий зміст: вчити дітей робити споруди, пропорційні іграшці, розрізняти будівельний матеріал, правильно називати його, самостійно обирати потрібні деталі відповідно до характеру споруди, виконувати споруду по готовому зразку.


   
Всі важливі справи зроблені. Запрошую Вас, шановні батьки, разом з дітьми на прогулянку. Під час прогулянки пропоную поспостерігати за дощем і послухати віршик. Але не забувайте про правила безпеки, не ігноруйте сигнал повітряної тривоги, не беріть до рук сторонні предмети.
   Спостереження в природному довкіллі
   Тема: «Тетяна Коломієць «Дощик»
   Мета: познайомити дітей з образними та пестливими словами ("крапайчик", "бобонець"); навчити розрізняти та імітувати звуки природи та музичних інструментів, розвиваючи їхній слух, олюднювати (персоніфікувати) природні явища, уявляючи дощ, який грає на музичних інструментах; розвивати почуття ритму; заохочувати дітей до руху та плескання в долоні; створити веселий, грайливий, танцювальний настрій; розвинути чуття ритму, чіткість мовлення та створити позитивний емоційний настрій.


   Задайте дітям запитання:
   👨 До чого закликає дощик? 
   👨 Доберіть інший заголовок до вірша.

   Ввечері разом з дітьми пограйте в дидактичну гру.
   Назва: 
«Веселі лабіринти»

   Мета: розвиток зорово- просторового орієнтування, уваги, мислення.


   Інформація для батьків
   Тема: «Як переживають розлуку з татом дошкільнята і як їм допомогти?». Дитяча психологиня Лада Ендресен
   Наші дошкільнята лише формують часові уявлення. «Мамо, сьогодні — це вже завтра чи ще вчора?» Вони живуть тут і зараз і зорієнтуватися в тривалості розлуки їм може бути ще складно. Навіть більше, причинно-наслідкові зв’язки та можливість спрогнозувати майбутнє дошкільнятам ще недоступні. Тому це нормально, якщо дитина не переймається, що тато два місяці в іншому місті, і не драматизує ситуацію.
   Діти від 3 до 6 років проходять едіпальну стадію, коли хлопчики більше тягнуться до мами, а дівчата — до тата. Оскільки сьогодні в більшості випадків діти залишаються з мамами, то і переживати розлуку з татом хлопцям може бути легше, ніж дівчатам.
   Дошкільники можуть вважати, що саме вони винні в тому, що тато зараз далеко. Тому нам важливо запевнити дитину, що вона чудова і що це не її провина, що тато зараз в іншому місті.
   Дошкільникам притаманне магічне мислення. Вони вірять, що з виделок і мотузки можна побудувати космічну станцію і, накрившись рушником, полетіти на Марс. Це знову ж таки пов’язано зі ступенем формування структур дитячого мозку. Тому, сумуючи за татом, у своїх іграх діти можуть залучати чарівні сили, які повернуть тата додому і зроблять усе так, як було раніше.
   Якщо дитина поділилася з вами своїми почуттями і каже: «Я сумую за татом», «Коли він повернеться?», важливо назвати її емоцію і дати дитині право на неї, «легалізувати» її. Оскільки діти, особливо дошкільнята, можуть відчувати сум за кимось і не розуміти, що саме з ними відбувається. А тоді пропонуємо трансформувати, «переплавити» почуття в дію. Як це виглядає?
   На рівні очей ми можемо відповідати наступним чином: «Я бачу, що ти сумуєш за татом. Я теж за ним так скучила! Зараз він разом з іншими татами захищає нашу країну. Він тебе дуже любить і робить все можливе, щоб ми знову були разом. А давай для нього зліпимо/намалюємо щось». Або: «Схоже, ти справді сумуєш за татом. Це нормально. Дорослі теж сумують одне за одним. Якщо ми за кимось сумуємо, це означає, що ця людина для нас дуже важлива. А давай йому зателефонуємо!»
   Як підтримати дитину в розлуці з татом: що можемо зробити?
   Підтримуємо телефонний або відеозв’язок тата з дитиною тет-а-тет. Можемо щовечора? Чудово. Один раз на тиждень? Теж. Тут головне якість, а не кількість. Тато може читати казки та історії, тексти яких ви заздалегідь надсилаєте йому на телефон. Або надсилати вам з дитиною відео, як він п’є чай чи йде вулицею. Це дозволяє дитині фокусуватися на тому, що тато робить зараз, а не на тому, що він зараз не поряд. Татусі дошкільнят повинні бути терплячими, бо це може бути такий собі хаотичний тур по кімнаті з фрагментарним описом іграшок або холодильника:)
   Можемо пропонувати дитині зробити поробку для тата: малюнок або ліплення того, що ви будете робити, коли тато повернеться. Лоскотатися? Їсти морозиво? Показувати, як далеко навчилися стрибати або як добре запам’ятали таблицю множення?
   Якщо є можливість, разом із дитиною розглядаємо фотографії або відео, на яких зображена ваша сім’я або син чи донька з татом. Згадуємо смішне та приємне. «А пам’ятаєш, як наш тато смішно чхає?», «Коли ти ще жив у мене в животику, тато постійно приносив мені апельсиновий сік, якого мені так хотілося!»
   Тато може попросити дитину робити щось замість нього, поки він не повернеться: допомагати мамі нести щось не дуже важке з продуктів, слідкувати, щоб світло в порожніх кімнатах було вимкнене, перевіряти перед сном, чи зачинені вхідні двері. Дитина відчуває себе особливо значущою і більш спокійною, коли їй довіряють доросле завдання.
   Можемо запропонувати дитині разом приготувати улюблену татову страву і надіслати йому фотографію.


   Це всі завдання на сьогодні. Дякую за розуміння і співпрацю, шановні батьки.

Немає коментарів:

Дописати коментар