НОВОРІЧНІ СВЯТА
Назва: «Комплекс вправ ранкової гімнаcтики з малим м`ячем»
Мета: повторити комплекс вправ ранкової гімнастики (вправи з малим м`ячем); закріплювати вміння робити загальнорозвиваючі вправи з предметами (малий м`яч); виховувати любов до фізичних вправ.
Ознайомлення із соціумом
Тема: «Новорічні свята»
Програмовий зміст: розширювати знання дітей про новорічні свята, традиційні святкування; продовжувати вчити складати порівняльний опис двох іграшок; відчувати риму й римувати слова; збагачувати словниковий запас дітей; активізувати словник синонімами; виховувати допитливість, дбайливе ставлення до об`єктів природи, інтерес до художніх творів.
Художня література
Тема: «Слухання вірша Лесі Українки «Мама, іде вже зима»
Програмовий зміст: учити дітей розуміти зміст художнього твору; пов`язувати нові знання з власним досвідом; учити відповідати на запитання за змістом віршованого твору; стимулювати відповіді-міркування на поставлені запитання; збагачувати словниковий запас ознаками зими; розвивати мовлення, уяву, фантазію, мислення; викликати любов до зими, до природи.
Здоров'я та фізичний розвиток
Тема: «Повзання по-пластунському. Стрибки з ноги на ногу з просуванням уперед. Рухлива гра «Хто далі кине?»
Програмовий зміст: повторити комплекс загальнорозвиваючих вправ; навчати стрибати з ноги на ногу; продовжувати вчити повзати по-пластунському; удосконалювати вміння метати торбинку з піском.
Інвентар: 2 стрічки, 2 торбинки з піском.
Підготовча частина: Ходьба парами зі зміною темпу «змійкою» (30 с).
Ходьба на носках, руки на поясі (25 с).
Біг парами у
середньому темпі (35 с), ходьба.
1. Нахили голови в сторони. В.п.: ноги разом, руки на поясі. 1 – нахил голови вправо, 2 – в.п.; 3, 4 – те саме вліво. Повторити 6 разів у повільному темпі.
2. «Силачі». Згинання рук у ліктях над плечима. В.п.: стійка «ноги нарізно». 1 – 2 – енергійно зігнути руки в ліктях над плечима (вдихнути); 3 – 4 – опустити руки вниз у в.п. (видихнути). Голову не опускати, спину тримати прямо. Повторити 8 раз в середньому темпі.
3. «Пузир». Нахили тулуба вперед. В.п.: о.с. – підняти руки в сторони – «показати, який великий пузир» (вдихнути); 2 – нахилити тулуб униз, торкнутись долонями гомілок – «пузир лопнув» (видихнути); 3 – випрямитись, руки в сторони (вдихнути); 4 – опустити руки вниз ( видихнути). Ноги в колінах не згинати. Повторити 6 – 8 разів у середньому темпі.
4. «Пружинка». Присідання. В.п.: о.с. 1 – 2 присісти, спираючись долонями на коліна ніг (видихнути). Присідати на всій ступні, лікті відвести в сторони. Повторити 6 раз в повільному темпі.
5. «Намет». Вигинання спини вгору. В.п.: упор руками, стоячи на колінах. 1 – 2 випрямити ноги, стояти зігнувшись (видихнути); 3 – 4 – повернутись у в.п. (вдихнути). Руки прямі, ступні ніг з підлоги не піднімати. Повторити 6 разів у повільному темпі.
6. «Гвинтик». Стрибки на місці з поворотом на обох ногах, що чергуються з ходьбою. В.п.: зімкнута стійка, руки на поясі. 1 – 4 – стрибки на обох ногах на місці, повертаючись під час кожного стрибка на 90֠ вліво; 5 – 8 – ходьба на місці. Повторити те саме в інший бік. Стрибати м`яко, на носках, дихати рівномірно. Повторити 2 рази.
Основна частина. Рухлива гра:
Спостереження в природному довкіллі
Тема: «Василь Шаройко «Де сонечко ховається?»
Назва: «Масаж олівцями «Качалочка»
Значення пальчикових ігор дуже велике для формування всебічно розвиненої особистості. Грайте з дитиною якомога частіше. Цим ви будете сприяти активації розумових процесів, розвитку мови і фантазії дитини. Чим краще розвинені кисті у дитини і активніше працюють пальчики, тим швидше вона починає говорити і легко справляється з вимовою складних звуків.
Інформація для батьків
Як наслідок, у цих дітей виникають логопедичні проблеми: порушення звуковимови, нечітка дикція, їхнє мовлення є незрозумілим для оточуючих.
Уже наприкінці першого року життя під час слухання добре знайомого твору малюк може повторювати за дорослим нескладні рухи, окремі вигуки і слова. Навіть якщо дитина ще не вимовляє слова, не припиняйте подібні заняття. Це означає, що малюкові потрібен час для кращого засвоєння цієї гри.
Знайшов котик поясок, поясок, (Котик знаходить поясок.)
За люлечку прив'язав, прив'язав, (Прив'язує поясок до колиски.)
Та дитину покачав, покачав. (Котик колихає колиску з лялькою.)
Буде дитя міцно спати. (Дорослий з'єднує дві долоні під щокою і заплющує очі.)
Котик люльку колисати. (Котик колисає люльку з лялькою.)
Читаючи вірш, потрібно називати ім'я дитини.
Дорослий кілька разів читає вірш і повторює відповідні дії.
Наступного дня дорослий повторює вірш, а дитині пропонує виконувати дії з іграшками. Дорослий стимулює дитину до відтворення слів, що римуються: робить паузи, а малюк доповнює їх потрібними словами.
Дорослий розглядає з дитиною книгу «Курочка Ряба», показує і називає всіх персонажів.
Дорослий розповідає напам'ять казку, супроводжуючи показом іграшок або і ілюстрацій, вміщених у книзі.
— Не плачте, діду, не плачте, бабо, я знесу вам яєчко, та не просте, а золоте.
Наступного дня дорослий повторює казку, а потім пропонує дитині показати на малюнках персонажів:
— Покажи, де баба. Покажи діда. А це хто? (Показує на курочку, потім на мишку.) А це що? (показує на яйце) Яєчко покотилося і... (Бух! Упало, розбилося). Що робить дід? Він плаче. Покажи, як дід плаче (А-а-а.) Що робить баба? Вона плаче. Покажи, як баба плаче. (А-а-а) Далі дорослий закінчує казку сам.
Коли дитина добре засвоїть зміст казки, дорослий залучає її до спільного переказу:
Дід ... (плаче), баба ... (плаче), а курочка кудкудаче: — Не плачте,... (діду), не плачте,... (бабо), я знесу вам яєчко, та не просте, а ... (золоте).
У такий самий спосіб можна ознайомити дитину з українською народною казкою «Ріпка».
Важливою передумовою розвитку мовлення дітей є регулярність занять і ваша доброзичливість.
Вік від трьох до чотирьох років — це період інтенсивного розвитку мовлення. Дітей саме цього віку К. І. Чуковський називав «чомучками», тому що малюки активно цікавляться навколишнім світом і ставлять багато запитань. Однак, як свідчать наукові дослідження, останнім часом збільшується кількість дітей, які майже не використовують запитання в спілкуванні та, як наслідок, мають значні труднощі в розвитку діалогічного мовлення. Це пов'язано з тим, що сучасні батьки менше часу приділяють спілкуванню зі своїми малюками.
Обов'язково звертайте увагу на те, щоб книжка містила лише один твір.
Знайомство з новою книгою починається з її розглядання. Якщо раніше під час розглядання дорослий сам розповідав дитині про те, що зображено на ілюстраціях, то три-, чотирирічного малюка потрібно спонукати до називання персонажів і їх опису («Хто це?», «Який він?», одягнений?», «Що він робить?»). Це допоможе дитині краще зрозуміти, про що розповідатиметься у творі.
Після цього дорослий знайомить дитину з казкою (читає або розповідає її).
Майте на увазі, що дитина краще сприймає казку, якщо її розповідати, а не читати!
Не залишайте поза увагою незрозумілих дітям слів!
Запитання мають бути короткими, чіткими. Їх основна мета — допомогти дитині відтворити послідовність подій у казці. Якщо малюкові важко відповісти на запитання, це робить дорослий. Майте на увазі, що інтерес до бесіди значно зросте, якщо дитину залучати до активних дій: показати рухи тварин, повторити пісеньку або разом з дорослим розіграти окремі діалоги.
Наведімо як приклад уривок бесіди за змістом української народної казки «Рукавичка».
- Хто загубив рукавичку?
- Хто зі звірів першим помітив рукавичку?
- Що сказала мишка?
- Хто другим побачив рукавичку? (Жабка) Покажи, як стрибає жабка. А як розмовляє жабка? (Вона скрекоче) Дорослий демонструє скрекіт. Тому жабку в казці називають... як? (Жабка-скрекотушка)
- А чому мишку називають шкряботушкою? Тому що вона шкрябає зубками, коли щось гризе. Дорослий може запропонувати дитині погризти, як мишка, бублик-сушку.
- Пригадай, як розмовляли жабка-скрекотушка з мишкою-шкряботушкою. Що запитала жабка? Що відповіла мишка?
- Аж ось біжить зайчик, прибіг до рукавички та й питає...
- Що запитав зайчик? Що йому відповіли? Як зайчик назвав себе? (Побігайчик) Чому він так називається? (Тому що він швидко бігає) Що він попросив? Далі в такий же спосіб треба ставити запитання про лисичку, вовчика, кабана.
- Багато звірів у рукавичці. Тісно їм там. Коли це тріщать кущі,та й вилазить... хто? (Ведмідь) Як ведмедя називають у казці? (Набрідь) Це тому, що він ходить-бродить лісом. Який голос у ведмедя? Як він запитав, хто в рукавичці живе? Покажи. Що йому відповіли звірі? (Я — мишка-шкряботушка, я — жабка-скрекотушка, я — зайчик-побігайчик, я —лисичка-сестричка, я — вовчик-братик, я — кабан-іклан. А ти хто?) А ведмідь на це що? А я ведмідь... (набрідь). Пустіть і... (мене). А звірі що йому відповіли? Куди ми тебе пустимо, коли... (і так тісно)
- Що сказав на це ведмідь? Та якось... (будемо)! А звірі: та вже йди, тільки... (з краєчку). Уліз і ведмідь. Рукавичка тріщить, ось-ось розірветься.
- Що було далі? Хто налякав звірів?
- Наведені в прикладі запитання є орієнтовними. їх кількість може змінюватися з урахуванням віку, розвитку і бажання дитини.
Зверніть увагу! Якщо ви помітили, що ваша дитина втомилася, почала відволікатися, слід припинити бесіду.
Пам'ятайте! Важливою передумовою розвитку мовлення дітей є регулярність занять і ваша доброзичливість.

Немає коментарів:
Дописати коментар