МІЖНАРОДНИЙ ДЕНЬ АНІМАЦІЇ
Тема: «Комплекс вправ ранкової гімнастики «Плавці»
Мета: повторити комплекс вправ ранкової гімнастики «Плавці» без предметів; закріплювати вміння робити загальнорозвиваючі вправи; виховувати любов до фізичних вправ.
Ознайомлення із соціумом
Тема: «Міжнародний день анімації»
Програмовий зміст: розширювати поняття дітей про Міжнародний день анімації та дати такі поняття як анімація та аніматор; на прикладі всіма улюблених героїв мультфільмів навчити дітей дружити, фантазувати, бути винахідливими та життєрадісними; надихнути на творчість.
Тема: «Міжнародний день анімації»
Програмовий зміст: розширювати поняття дітей про Міжнародний день анімації та дати такі поняття як анімація та аніматор; на прикладі всіма улюблених героїв мультфільмів навчити дітей дружити, фантазувати, бути винахідливими та життєрадісними; надихнути на творчість.
Художньо-продуктивна діяльність. Музичне
Тема: «Гра на дитячих музичних інструментах. Музично-дидактична гра «Грай, веселий бубон». Автор Вікторія Печерна
Програмовий зміст: гра на дитячих музичних інструментах розвиває у дітей дошкільного віку музичні та творчі здібності.
Художня література
Тема: «Читання авторської казки Василя Чухліба «Брилик»
Програмовий зміст: ознайомити дітей з казкою; учити слухати і розуміти зміст художнього твору, емоційно сприймати зміст казки; розвивати навички елементарного оцінювання поведінки персонажів; збагачувати словник прикметниками та дієсловами; учити запам’ятовувати дійових осіб та послідовність дій; формувати розуміння морального змісту казки; виховувати інтерес до художньої літератури.
Тема: «Читання авторської казки Василя Чухліба «Брилик»
Програмовий зміст: ознайомити дітей з казкою; учити слухати і розуміти зміст художнього твору, емоційно сприймати зміст казки; розвивати навички елементарного оцінювання поведінки персонажів; збагачувати словник прикметниками та дієсловами; учити запам’ятовувати дійових осіб та послідовність дій; формувати розуміння морального змісту казки; виховувати інтерес до художньої літератури.
Дидактична гра «Що або хто за листочком?»
Мета: розвивати спостережливість, мислення, увагу та уяву, пам'ять, уміти знаходити предмети по певним ознакам; відрізняти пори року між собою, збагачувати знання про ознаки осені, її характеристики.
Запрошую Вас, шановні батьки, разом з дітьми на прогулянку. Але будьте уважні, як почуєте сигнал повітряної тривоги - негайно прямуйте в укриття! Під час прогулянки поспостерігайте за горобиною і прочитайте дітям вірш, загадайте загадку.
Спостереження в природному довкіллі
Тема: «Марія Познанська «Горобина»
Спостереження в природному довкіллі
Тема: «Марія Познанська «Горобина»
Мета: ознайомити дітей з
горобиною в осінньому вбранні; розвивати спостережливість; виховувати
естетичні почуття, дбайливе ставлення до живої природи.
Загадайте дітям загадку:
😘 У жнива гіркі, а в мороз солодкі. (Горобина)
Задайте дітям запитання:
😙 Діти, роздивіться уважно, чи є горобина в нашому парку?
😙 Якого кольору листя в дерева?
😙 Які плоди в горобини?
😙 На що вони схожі?
😙 Опишіть горобину.
Задайте дітям запитання:
😚 Чому автор описує горобину як живу істоту?
😚 Які почуття викликає у вас деревце?
Ввечері пограйте з дітьми в пальчикову гру. Зробіть «Масаж олівцями «Добування вогню»
Мета: значення пальчикових ігор
дуже велике для формування всебічно розвиненої особистості. Грайте з дитиною якомога частіше. Цим ви будете сприяти активації
розумових процесів, розвитку мови і фантазії дитини. Чим краще розвинені кисті у дитини і активніше
працюють пальчики, тим швидше вона починає говорити і легко справляється з вимовою складних звуків.
Тема: «Дитяча перевтома. Як розпізнати та запобігти»
Стомлення проявляється по-різному. Дитина може сісти в куток, дивитись «у себе». Деякі діти починають занадто часто й емоційно обіймати близьких людей, постійно горнутися до них.
Серед інших поширених ознак:
- пригнічений настрій;
- повільність рухів,
- млявість,
- байдужість,
- сум в очах,
- позіхання;
- труднощі під час засинання;
- занепокоєння або вередування, іноді плач без причини;
- порушення координації рухів, особливо рук;
- агресивні дії, не властиві дитині зазвичай, — розкидає або відбирає іграшки, кричить, падає на підлогу тощо;
- надмірна активність, що не притаманна дитині, — безцільно бігає, стрибає, штовхається.
Чинники, що спричиняють перевтому
Зазвичай перевтома в дитини виникає через надмірне навантаження на нервову систему. Регулярне відвідування дошкільного закладу, де дитина має підкорятися вимогам, обмеженням, — це вже навантаження. Стомити її також може часте перебування в інших людних місцях — у транспорті, в гостях тощо. Не слід допускати порушення режиму дня дитини. Будні вона зазвичай проводить відповідно до розпорядку дня, встановленого в дошкільному закладі. Тому режим дня у вихідні або інші проведені вдома дні не надто має відрізнятися від звичного. Зокрема, не варто нехтувати денним сном.
Крім цього, упродовж дня дитина має вдосталь бути на свіжому повітрі. Її може стомити тривале перебування в задушливому приміщенні. Якщо ж до цього чинника додати погане освітлення, шум, необхідність довго чекати, то дитина може погано поводитися. Ви помічали, певно, що діти завжди вередують у чергах — у поліклініці, магазині тощо.
Вплив індивідуальних особливостей
Особливу увагу треба приділяти дітям, чиє життя різко змінилося з певних причин. Скажімо, через переїзд сім’ї на нове місце проживання, появу нового члена сім’ї тощо. До групи ризику щодо перевтоми належать також діти, які почали відвідувати підготовчі курси в школі. Тривалість звикання до нових умов залежить від багатьох індивідуальних особливостей дитини, як-от:
1) вік — що молодша дитина, то складніше їй звикнути до нових обставин і швидше вона втомлюється. 2) темперамент — діти-меланхоліки та діти-холерики швидко втомлюються, а дітям-флегматикам потрібно більше часу, щоб адаптуватися до нових умов;
3) стан здоров'я — фізично слабка, вразлива, збудлива дитина втомлюється швидше, ніж інші діти; це стосується і дітей, які нещодавно хворіли або почали хворіти;
4) досвід перебування в різних умовах — чи часто дитина спілкується з однолітками, їздить до бабусі, буває в гостях, у громадських місцях тощо
5) контраст між обстановкою вдома та дитячому садку — відмінності в розпорядку дня, обмеженнях, особливостях харчування тощо; що більше відмінностей, то складніше дитині звикати;
6) різниця у ставленні дорослих до дитини вдома та в дитячому садку — якщо вдома дитині все дозволяють, її завжди вислуховують, умовляють, а в дитячому садку вихователь суворий, вимогливий, то проблем з адаптацією не уникнути;
7) уміння батьків і педагогів пояснити, підбадьорити, похвалити, заспокоїти тощо.
Профілактика перевтоми
Щоб запобігти перевтомі дитини, доролі мають уважно стежити за режимом її дня. Не варто «списувати» розпорядок зі сторінок книжок чи форумів. Потрібно зважати на індивідуальні особливості дитини, дослухатися до неї, реагувати на її потреби, вчасно помічати ознаки стомленості. У нормі дитина має добре спати, мати хороший апетит, бадьорий настрій, бути активною і відкритою. Натомість пасивність, погана поведінка та пригнічений стан — «дзвіночки» для дорослих, які можуть свідчити про перевтому. Вона супроводжується зниженням імунітету, уповільненням або розмитістю психічних реакцій.
Пам’ятайте, що не властива дитині погана поведінка може бути ознакою не лише перевтоми, а й різних захворювань. Тому за потреби слід звернутися до фахівців — практичного психолога або лікаря.
Як запобігти перевтомі дитини
- Стежте за станом здоров’я дитини, вчасно реагуйте на її скарги.
- Задовольняйте потреби дитини в русі, спілкуванні, пізнанні нового.Дотримуйтесь режиму дня, зокрема не забувайте про денний сон у вихідні.
- Вводьте до раціону дитини продукти багаті на вітаміни.
- Часто гуляйте з дитиною на свіжому повітрі, особливо, коли хороша погода. Улітку якомога частіше організовуйте активний відпочинок.
- Часто провітрюйте кімнату, у якій дитина спить, грається.
- Пропонуйте дитині погратися в нові ігри, новими іграшками. Грайте разом!
- Чергуйте активні й пасивні заняття.
Це всі завдання на сьогодні. Дякую за розуміння і співпрацю, шановні батьки!

Немає коментарів:
Дописати коментар