пʼятниця, 3 лютого 2023 р.

 НАВІЩО ТРЕБА СПАТИ

   Шановні батьки та діти, доброго ранку!

   А Ви знаєте, що денний сон до певного віку є однією з обов’язкових складових режиму дня дитини. Ми знаємо, що малюки, які сплять вдень, є спокійнішими, активнішими та здоровішими. Разом з тим, деякі діти навіть у трирічному віці можуть відмовлятися від денного сну, а в багатьох європейських та американських садках дитину ніколи не змушують спати вдень.
Для чого малюкам спати вдень?
   Більшість людей знає, що висипання — один з найважливіших способів залишатися здоровим, поряд із повноцінним харчуванням та регулярними фізичними вправами. А дітям, молодшим 5 років, час денного сну необхідний ще й для фізичного та розумового розвитку.
   Так, денний сон:
   1) Дає час тілу та розуму дитини відпочити й набратися сил (підзарядитися енергією), підвищує її імунітет.
   · Чим більше дитина недосипає, тим вищою є її вразливість до інфекційних хвороб.
   2) Покращує пам’ять малюків і допомагає засвоювати нові знання.
   · Провівши аналіз багатьох досліджень взаємозв’язку денного сну та когнітивних процесів у дітей, молодших 5 років, у 2018 році вчені зробили висновок, що діти, які сплять у денний час, показують кращі результати запам’ятовування, ніж ті, які не сплять. Припускається, що денний сон захищає нестабільні спогади від подразників, які заважають їм міцніше зберегтися в пам’яті.
   3) Зменшує ризики ожиріння. Дослідження показують, що діти, які не висипаються — або нерегулярно сплять — мають тенденцію до високого рівня ожиріння.
   · Як правило, діти, які не сплять достатньо, їдять більше. Вони також схильні вибирати не дуже здорові продукти. І зрозуміло, що, коли діти втомлюються, в них не буде стільки енергії, щоб бути активними й робити достатню кількість фізичних вправ, необхідних для підтримання здорової ваги.
   4) Підтримує гарний настрій дитини. Для батьків не є новиною те, що дні без денного сну можуть бути повними істерик і сліз.
   · І наука підтверджує це: в одному з досліджень було виявлено, що дворічні діти, які пропустили денний сон, були менш радісними, більш тривожними та мали гіршу реакцію на несприятливі події.
   5) Покращує нічний сон. Так, діти, які перенасичуються враженнями та інформацією протягом дня, часто стають дратівливими і не можуть заспокоїтися перед сном. Крім того, вони частіше прокидаються уночі та страждають від нічних жахіть.
   Справді, недосипання може призвести до таких проблем у маленьких дітей:
   · сонливість протягом дня;
   · примхливість або дратівливість, особливо пізно вдень;
   · труднощі прокидання та засинання;
   · нетерпляча, гіперактивна чи агресивна поведінка;
   · труднощі зосередження уваги;
   · підвищена втомлюваність;
   · зниження імунітету.

   Прочитайте дітям казку Ольги Зубер «Як зайчик сон шукав»
  Настала ніч, а Зайчикові не спиться. Сидить собі під ялинкою, оченятами кліпає.

   Зашелестів у листячку Їжачок.

   − Чого не спиш, Зайчику? – питає.
   − Та, не спиться! Десь сон мій подівся, - відповідає Зайчик.
   − Де ж це ти бував, що сон загубив? – посміхнувся Їжачок та й подріботів собі далі.
  
− А й справді, – думає Зайчик, – Де ж це мій сон подівся? Треба його пошукати.

      Позаглядав він під ялинкою, у кущиках, заглянув у мишачу нірку, а сну ніде немає.
− Піду, в Сови поспитаю. Вона мудра, може підкаже, де мені сон шукати.
  
Пішов Зайчик до старої сосни, на якій жила премудра Сова й питає:


   − Добрий вечір, тітонько Сова! Підкажіть, будь ласка, де мені мій сон шукати. Вам з високої гори все видно. Чи не бачили його? Без нього заснути не можу! Дуже він мені потрібен! – просить Зайчик.

   − Бачу, бачу! – відповіла, примружившись Сова. – Он де він, на тім краю лісу під ялинкою сидить, журиться. Тебе чекає. Біжи мерщій!



   Зайчик кинувся на край лісу. А ліс великий. Довго доведеться йому серед сосен та ялинок стрибати. Біг, біг. Стомився, упав під сосною, лежить, відхекуючись.
   − Ось, трішки відпочину, а потім далі побіжу! – каже Зайчик.
   Та від бігу так стомився, що незчувся, як і заснув.


   Так і ніч минула.
   А вранці, як прокинувся, нічого не втямить, де він, що з ним.
   Сів, почухав потилицю. Згадав, нарешті, як сон шукав.
   − Ой! – каже, – Здається мені, що сон мене швидше знайшов, ніж я його! Добре, що він у мене прудкий та спритний, а то довелося б мені по нього аж на край лісу бігти!

   Пора на прогулянку, але не забувайте про правила поведінки під час сигналу повітряної тривоги.
   Спостереження за вітром.
   Мета: сформувати у дітей відомості про поняття вітер; поглибити знання дітей про його властивості; розвивати спостережливість, уміння аналізувати та встановлювати взаємозв’язки між живою та неживою природою; виховувати інтерес до неживої природи.
   Зміст спостереження:
   Під час спостереження прочитайте дітям оповідання Марії Людкевич «Намалюй вітер».
   Дивлюсь з вікна, а там дерева нагинаються додолу. Хмари кудись поспішають. І щось стогне і виє, наче голодний пес. Я знаю, що це вітер. Він, забіякуватий, може збити з ніг, вкрас­ти шапку і в очі насипати піску. Коли виє вітер, краще сидіти вдома і малювати його. Який він?..
   Запитання: Що видно з вікна? Куди, на вашу думку, поспішають хмари? Що стогне і ниє? Чому? Якими словами описаний вітер? Чи можна його порівняти з живою істотою? Чому краще сидіти вдома?
  
   Після прогулянки намалюйте вітер словами, фарбами, олівцями. Але спочатку зробіть пальчикову гімнастику.

   На ніч заспівайте дітям
колискову «Спи, моя радість, засни»


 На сьогодні це всі завдання. Не забувайте про безпеку!





Немає коментарів:

Дописати коментар