четвер, 2 лютого 2023 р.

   ДЕНЬ БАБАКА

   Доброго ранку. Сподіваюсь, що у Вас все гаразд.

   День Бабака́ (англ. Groundhog Day) — одна з найпопулярніших традицій США, що полягає у визначенні тривалості і погідності весни за поведінкою спеціально «призначеного» бабака.
   Коріння традиції визначення погоди за поведінкою тварин притаманне культурам багатьох народів світу. Схожі традиції на День бабака в Європі сягають сивої давнини. Так, ще в Римській імперії 2 лютого відзначали День їжака. Древні римляни будували свій метеорологічний прогноз на поведінці розбудженого їжака, який бачив чи не бачив свою тінь і відповідно реагував[1]. У Німеччині роль їжака відігравав борсук[2]
   Вихідці з Німеччини завезли цю традицію до США (зокрема, до штату Пенсільванія). Але роль «головного метеоролога» в Америці перейшла до бабака, бо їжаки та борсуки там не дуже поширені.
   Римський звичай визначати майбутню погоду на початку лютого також перейшов у християнські традиції, адже 2 лютого за Григоріанським календарем святкують Стрітення Господнє. Саме тоді західноєвропейці святкують Candlemas — «День свічок». Згідно з прикметою, якщо 2 лютого погода була ясною і сонячною, друга половина зими буде холодною. Цього дня освячені в церкві свічки роздавали людям, щоби ті захищалися від зими. До речі, християни східного обряду того ж календарного дня, але за старим стилем (тобто на Стрітення) теж святять свічки.

   День бабака! І кому тільки спало на думку придумати таке "свято"?! Щороку товпища фанатів турбують бідного Пана Бабака. Але, в кінці кінців, і це стихійне лихо не заважає звіркові знову завалитися спати...
ІнформацІя з мережі інтернет у вільному доступі

   Бабаки полюбляють ласувати морквою. Ліплення "Морква для бабака"

                                                            ІнформацІя з мережі інтернет у вільному доступі

   Впевнена, що з завданням ви впорались. Чекаю на ваші роботи.

   Не забуваємо про здоров`я та фізичний розвиток.
   Тема: "Ходьба з переступанням через предмети. Стрибки у довжину з місця. Рухлива гра "Поїзд".
   Програмовий зміст: удосконалювати навички ходьби з переступанням через предмети; закріплювати вміння стрибати у довжину з місця; розвивати рівновагу, вміння орієнтуватись у просторі; виховувати дисциплінованість, увагу, вміння швидко реагувати на сигнал дорослого.
   Інвентар: 2 брязкальця, 5 кубиків, мотузок.
   Підготовча частина: Ходьба з коловими рухами рук напівзігнутих в ліктях – "чух – чух" (як паровозики) (30с). Ходьба на носочках з піднятими в сторони руками, як літачки (25с). Біг (як швидкі машини) (20с).
   Загальнорозвиваючі вправи з брязкальцями. Стежити, щоб діти якомога точніше виконували рухи:
   1. Піднімання рук у сторони. В.п.: Ноги разом, руки вздовж тулуба. 1 – підняти руки в сторони, 2 – в.п. Повторити 6 разів.
   2. Нахили тулуба вперед. В.п.: ноги нарізно, руки вздовж тулуба. 1 – нахил вперед, руки виставити вперед, 2 – в.п. Повторити 4 рази.
   3. Повороти тулуба в сторони. В.п.: ноги нарізно, руки вздовж тулуба.1 – поворот вправо, руки розставити в сторони, 2 – в.п., 3, 4 – те саме вліво. Повторити 4 рази.
   4. Присідання. В.п.: п’яти разом, носки нарізно, руки вздовж тулуба. 1 – присісти, руки виставити вперед, 2 – в.п.
   5. Стрибки, що чергуються з ходьбою. 1 - 4 – стрибки, 5 – 8 – ходьба. Повторити 2 рази.
   Основна частина: Ходьба з переступанням через предмети. Переступаючи через перешкоди перший і другий рази – руки на поясі, треті й і четвертий – руки вниз. Повторити 6 разів.
   Стрибки у довжину з місця через мотузок. Відштовхуватись обома ногами від підлоги одночасно. Повторити 3 – 4 рази.
   Рухлива гра "Поїзд"
   Мета: учити дітей ходити і бігати одне за одним; виховувати вміння узгоджувати свої рухи з рухами інших.
   Інвентар: 2 прапорці – червоний,зелений.
   Хід гри: Діти шикуються один за одним у колону. Це – "вагони". Першим у колоні, "тепловозом", стає дорослий. Він дає свисток, діти починають іти вперед, поступово прискорюючи темп, який переходить у біг. Під’їжджаючи до станції (умовного місця), діти на слова вихователя "Прийшов, прийшов, прийшов!" знову переходять на ходьбу. На слово "приїхали" діти спиняються, "тепловоз" випускає пару (вимовляє звук пш – ш – ш).
   Вказівки до гри. Коли тепловоз гуде "у – у – у", діти згинають руки в ліктях і відводять їх трохи назад. Після гудка вони витягують руки трохи вперед, проказуючи "чу", вправу повторюють 5 – 6 раз.
   Гру можна провести з деяким ускладненням. Після зупинки "поїзда" діти гуляють. Після гудка швидко шикуються в колону і "поїзд" рушає. У гру можна ввести червоний і зелений прапорці як сигнали. Коли піднімають червоний прапорець – "поїзд" зупиняється, зелений – їде далі.
   Заключна частина: Ходьба у повільному темпі з рухами рук (25с). Особливу увагу звернути на дихання. Відзначити старанність дитини.

   Настав час прогулянки. Будьте обережні! Не ігноруйте сигнал повітряної тривоги!
   
Спостереження за вітром.
   Мета: сформувати у дітей відомості про поняття вітер; поглибити знання дітей про його властивості; розвивати спостережливість, уміння аналізувати та встановлювати взаємозв’язки між живою та неживою природою; виховувати інтерес до неживої природи.
   Зміст спостереження:
   Запропонуйте дітям пояснити прислів’я:
   Проти вітру піском не посиплеш.
   Та пояснити значення слів: вітерець, вітрище, буря.
   Загадайте дітям загадки:
   ☝ Прийшов хтось та взяв щось;
     Бігти за ним — не знаю за ким,
     Бо пішов туди — не знаю куди. (Вітер)
   ☝Рукавом махнув, дерева нагнув. (Вітер)
   ☝Без ніг біжить, без крил летить. (Вітер)
   ☝Без рук, без ніг, а на гору лізе. (Вітер)

   Це всі завдання на сьогодні. Ви добре попрацювали! Відпочивайте!

Немає коментарів:

Дописати коментар