ЯК ЖИВЕТЕ, ПТАШЕЧКИ?
Доброго ранку. Гарного спокійного дня. Почніть день з ранкової гімнастики з брязкальцями.
Сьогодні закріпимо знання малят про птахів (види, особливості будови, способи пересування); дати поняття про проблеми в житті зимуючих птахів нашої місцевості в холодну пору року; сприятимемо розвитку рухової активності.
Пропоную прогулянку – спостереження "Біля годівниці"
Дорослий: "Сьогодні ми з вами вийшли на прогулянку не з пустими руками. Що ж ми, збираючись гуляти, поклали до пакетика, який узяли з собою? (Крихти хліба, насіння соняшника, гарбуза, пшениці; шматочки сала) Правильно. А ви ще не забули, кого ми з вами збиралися пригостити? (Зимуючих пташок) Так, зимою все засипано снігом: і травинки, і насіннячко бур`янів, і поля, де б могли зостатися якісь зернятка. Комахи теж поховалися і заснули аж до весни. Чи просто вижити пташкам у таких умовах? (Ні, їм дуже голодно, птахи можуть загинути) Правильно, діти. Але пташечкам, які прилітають до нас у двір, пощастило трохи більше, аніж іншим зимуючим пернатим. Чому, малята? (Тому що ми підгодовуємо їх, допомагаємо їм) Як ви думаєте, чи добра це справа – підгодовування птахів взимку? (Так)
Ви не забули, куди треба покласти корм для наших гостей – пташок? Може, висиплемо його прямо на сніг? (Діти роблять висновки: ні, на сніг висипати корм не можна – він провалюватиметься, і птахам буде незручно діставати його. Сипучий корм ми покладемо до годівнички, яка прилаштована на дереві) Так. А які ласощі для синичок ми підвісимо біля годівнички на мотузочку? (Шматочок сальця)
Тепер наша годівниця - їдальня готова приймати своїх пернатих відвідувачів. А ми з вами що будемо робити? (Відіймемо далі і будемо спостерігати за пташками, які прилетять до годівниці пообідати) Правильно. Адже зимуючі пташки бояться людей і не підлетять до корму, якщо ми стоятимемо зовсім близько. Та навіть якщо ми відійдемо поодаль, то як нам треба поводитися, аби не заважати пташкам? (Слід поводитися тихо: не галасувати, не робити різких рухів)
Які пташки прилетіли пообідати першими? Чи можемо ми їх порахувати? Скільки цих птахів? Якого вони розміру, якого кольору їхнє пір`ячко? Як поводяться пташки – клюють корм повільно, не поспішаючи, чи, може, квапляться, метушаться? Як ви думаєте, чому вони так поводяться?
Які звуки долітають до нас від пташиної їдальні? Про що, на вашу думку, щебечуть наші пернаті друзі своєю пташиною мовою?"
Фізкультхвилинка «Пташки»
Дорослий читає віршовані рядки, діти виконують рухові дії згідно з текстом:
Для зимуючих пташечок
Ми насипали крихточок,
(Енергійні рухи пучками – імітація кришення хліба)
Птахів у гості запросили,
(Легкий уклін, руки випростані уперед)
Бо пернаті зголодніли.
(Беруться руками за щічки й похитують головою)
Ось стрибають горобці –
Жваві сірі молодці.
(Пересування стрибками вперед на обох ногах, руки на поясі)
Ось де голуб та голубка
Йдуть до крихот швидко, прудко.
(Руки за спиною, швидка ходьба перевальцем)
Ось ворона сіро – чорна
Йде, задравши дзьоба гордо.
(Широкі кроки в помірному темпі, голова піднята вгору)
Причаїмося, малята!
(Присідання)
Цих гостей не слід лякати!
(Прикладають вказівного пальчика до губів)
Слухаємо музичну п`єсу
Допоможыть малятам пригадати, як вони під час прогулянки спостерігали за поведінкою синички. Діти виконують завдання і розповідають про те, що їм запам’яталося під час спостереження.
Далі запропонуйте дітям уважно прослухати музичну п’єсу про синичку. Діти прослуховують твір М.Красєва «Синичка». Потім малята з допомогою дорослого (у разі потреби) порівнюють побачене наяву та почуте в музиці й роблять висновки: синичка жвава, весела, прудка, вона цікава, не дуже боїться людей, сподівається взимку на їхню допомогу.
От і всі завдання на сьогодні. Бережіть себе та дітей.
Немає коментарів:
Дописати коментар