середа, 11 січня 2023 р.

   МІЖНАРОДНИЙ ДЕНЬ "ДЯКУЮ"

   Добрий ранок! Як справи, здоров’я? Сподіваюсь, Ви в безпеці? Готові до співпраці? Вперед!

  Цей день можна без перебільшення назвати однією з найбільш "ввічливих" дат у році. Слова подяки мають магічні властивості — з їх допомогою люди дарують один одному радість, висловлюють увагу і передають позитивні емоції. Без них наше життя стало б сірим і похмурим.
Розкажіть дітям про "чарівні слова", поговоріть з ними про те, коли ми їх використовуємо і навіщо, чому ми не можемо обійтися без "чарівних слів", поміркуйте всі разом: що було б, якби "чарівних слів" не було, чи тільки за допомогою слів ми виражаємо свою вдячність та повагу іншим людям.
   Пограйте з дітьми в гру "Скажи "дякую" по‑різному": діти придумують, як можна сказати "дякую" за допомогою жестів, погляду, рухів

   Прочитайте дітям казку «Як ведмедик став чемним»:
У лісі темному ведмедик поживав,
тата, маму, добрих родичів він мав.
Всі його любили, берегли,
доглядали, догоджали, як могли.
Ріс собі ведмедик, пив і їв,
тільки дякувать нікому не хотів —
ні сусідам, ні знайомим, ні рідні,
ні звірятам, ні пташатам, ні мені.
Хоч би хто його порадувать старався,
він “спасибі” їм казати не збирався.
Що дадуть йому — візьме собі й мовчок.
Поміж вас таких, мабуть, немає діточок!
— Ви повинні лиш для мене все робить! —
так ведмедик на весь дім, бува, кричить.
Тато й мама побивалися не раз:
— Де ж узявсь такий нечема серед нас?
Що робити? Як йому допомогти?
Може, треба до психолога піти?
…Думу думала й журилася щодня
геть уся ведмедяча рідня.
Порішили, що потрібно ведмежа
покарати, бо ж усьому є межа.
Так сказали: “Як не дякує він нам,
хай віднині дбає син про себе сам”.
А примхливе ведмежа гордовито походжа:
-Насмішили мамо й тату!В лісі їжі є багато,
Та й струмок не без води- ще й, що хочеш, те й роби.
Спати ляжу на траву, то ж вже якось проживу.
І задерши гордо ніс, почвалав малий у ліс.
Йде ведмедик –туп і туп, раптом шишка в нього луп!
-Ой!- малий наш закричав. Озиратися почав
І побачив поміж віт, що вчепився в стовбур кіт.
-Ти чого сидиш отам? Де тут взятися котам?!
-Та мене ледь не загриз чи то вовк, чи пес, чи лис.
Хоч минувся переляк та не злізу я ніяк.
Мені ж треба,як на зло, повертатися в село.
Лишенько мені, ой, няв! Хто б мене негайно зняв?
…На сосну ведмідь поліз, зняв кота і з’їхав вниз.
…Що чекати від кота? Дременув,куди хотів.
І сказав ведмедик: - Ну, зараз сердитись почну.
Ні «спасибі», ні «бувай», ні «мене не забувай!».
Постривай, а я який?
Скільки ж кожен із рідні доброго зробив мені.
Думка тут прийшла проста: «Чим я кращий за кота?».
І подумалось йому: -Ще б подякувать кому?
Сонечку, що ясно сяє, вітерцю,що повіває,
І струмку,що напуває, лісу, де всього є досить,
Лапкам, що усюди носять, очкам, що усе пильнують,
вушкам, що так добре чують.
Щойно повернувся в дім, теж подякував усім.
Що зчинилося в оселі! Всі щасливі та веселі.
(Як, скажіть,не радіти, коли виховані діти?!)
Не натішиться родина: - Стала чемною дитина!
І сама, я як умію, із ведмедиком радію.
   Задайте дітям запитання:
Чому ведмедик нікому не дякував? Як до цього ставилася його родина?
Який випадок допоміг ведмедику зрозуміти свої помилки?
Кому і за що подякував ведмедик?
Чи не забуваєте ви дякувати людям навколо? Згадайте, кому ви подякували сьогодні. Подумайте, можливо забули сказати комусь "спасибі". Як можна це виправити?

   Пограйте з дітьми в гру ‑ роздум "Кому і за що ми можемо подякувати?": діти вибирають об’єкт живої або неживої природи, якому вони подякували б.

   Це все на сьогодні. Будьте обережні!

Немає коментарів:

Дописати коментар