ДЕНЬ ЗАВОЮВАННЯ ДРУЗІВ
9.00
В Україні - загальнонаціональна хвилина мовчання для вшанування пам`яті загиблих унаслідок збройної агресії російської федерації.
Ранкова гімнастика
Тема: «Комплекс вправ ранкової гімнастики (вправи з кубиками)"
Мета: покращувати рухливість шийного, плечового, ліктьового, тазостегнового та колінного суглобів, запобігаючи застою та скутості; підвищувати тонус і працездатність м'язів тулуба й кінцівок; готувати серцево-судинну систему до майбутніх навантажень; стимулювати нервову систему, допомагаючи швидше "прокинутися" головному мозку та підвищуючи концентрацію уваги на початку дня; сприяти виробленню ендорфінів, що покращує настрій і знижує сонливість.
Ознайомлення із соціумом
Тема: «Дружба, доброта, взаємодопомога»
Програмовий зміст: сформувати уявлення про важливість доброти та вміння дружити.
Здоров'я та фізичний розвиток
Тема: «Ходьба по гімнастичній лаві приставним кроком. Повзання по підлозі на колінах з упором на руки». Рухлива гра «Кольорові автомобілі»
Програмовий зміст: повторити комплекс загальнорозвиваючих вправ; удосконалювати вміння ходити по гімнастичній лаві прставним кроком лівим та правим боком та стрибати в глибину, повзати на колінах по підлозі з упором на руки; розвивати увагу та спритність.
Інвентар: гімнастична лава, мат, 2 стрічки, м’яч.
Підготовча частина: Ходьба зі зміною темпу (30 сек).
Ходьба на п’ятках та носках, руки на поясі (25
сек).
Біг у середньому темпі (35 сек),
ходьба.
Копмлекс загальнорозвиваючих вправ, основна частина.
Рухлива гра «Кольорові автомобілі». Автор Каріна Мельник
Заключна частина: Ходьба у повільному темпі (30 сек).
Художньо-продуктивна діяльність. Ліплення
Тема: «Зберемо краплі веселого та сумного дощику у свій посуд»
Програмовий зміст: забезпечити приємну емоційну атмосферу, добрий настрій, зацікавленість для досягнення успіху кожною дитиною; формувати вміння працювати з пластиліном; закріплювати знання кольорів, уміння скочувати пластичний матеріал пластилін в кульки коловими рухами долонь, сплющування кулі на диск для отримання форми мисочки й піднімання (загинання) бортиків, «щоб краплі дощику не розлилися»; розривати кольоровий папір (обривання) для підтримання ігрової ситуації — «краплі дощику в мисочках»; розвивати вміння брати участь у грі, фантазувати, творчі здібності, дрібну моторику, відчуття форми; виховувати творчу активність, акуратність, любов та цікавість до природи.
Спостереження в природному довкіллі
Тема: "Галина Малик «Неслухняний дощик»
Мета: пояснити дітям взаємозв'язок між дощем і снігом; показати, що сніг — це, по суті, замерзлий дощ, і пояснити, як відбувається зміна пори року (прихід зими, яку символізує Хуга); познайомити дітей з метафоричними образами: Дощиха-мама, Дощик-син, Хмаринка-тканина, Хуга-зимова погоня (це допомагає дітям візуалізувати природні процеси; стимулювати фантазію та уяву, пропонуючи дітям уявляти Дощика як неслухняного хлопчика, а Хугу як грізну наздоганяючу силу; збагачувати словниковий запас.
Назва: «Веселі лабіринти»
Консультація для батьків
Тема: «Роль сімейного читання у формуванні безпечної поведінки дошкільнят»
Шановні батьки!
Сучасний світ висуває високі вимоги до безпеки наших дітей. Наше головне завдання – не лише захистити дитину від небезпек, але й навчити її самостійно розпізнавати ризики та приймати правильні рішення.
Сімейне читання — це не просто спільне дозвілля. Це потужний, м’який та ефективний інструмент, який допомагає нам, дорослим, закласти основи безпечної поведінки у свідомість дошкільника.
I. Чому казка — найкращий вчитель безпеки?
Для дошкільника (4–6 років) прямі настанови, нотації чи сухі правила часто малоефективні. Казка ж працює на рівні емоцій та уяви:
1. Створення емоційного досвіду: Дитина співпереживає герою, який потрапив у небезпечну ситуацію (наприклад, Півник у "Котику і Півнику"), і засвоює його досвід, не наражаючись на реальний ризик.
2. Безпечний простір для обговорення: Казковий сюжет дозволяє обговорити "страшні" чи "небезпечні" теми (чужі люди, вогонь, дикі тварини) без залякування.
3. Формування правильної моделі: Казка завжди пропонує позитивний вихід із ситуації (герой послухався маму і врятувався, або зробив висновок зі своїх помилок), що створює правильну поведінкову модель.
II. Як читання навчає безпеці?
Через знайомі сюжети ми можемо обговорити всі ключові аспекти безпеки:
1. Особиста безпека та Незнайомці
😯 Через казку "Червона Шапочка" обговоріть, чому не можна розповідати чужим людям про свої плани та маршрути.
😯 Через "Котика і Півника" поясніть, що не можна відчиняти двері, коли вдома немає дорослих, і що Вовк може змінювати голос, тому довіряти треба лише знайомим людям.
2. Побутова безпека
😳 Через "Кицьчин дім" (де пожежа трапилася через необережність) обговоріть, наскільки небезпечним є вогонь, сірники та електроприлади.
😳 Через казки про неслухняних героїв можна говорити про те, чому не можна самостійно брати ліки або побутову хімію.
🙍 Казки, де герої вчаться вирішувати конфлікти ("Ріпка", "Теремок"), допомагають зрозуміти, що сварки та образи є небезпечними для дружби і сімейного спокою.
III. Практичні поради: Читаємо правильно
Щоб сімейне читання стало ефективним уроком безпеки, дотримуйтесь цих правил:
🙎 Читайте з паузами і ставте запитання: Не читайте просто "до кінця". Зупиніться у небезпечний момент і запитайте: "Що Вовк задумав? Як думаєш, чи правильно вчинила Шапочка, що розповіла йому все?"
🙎 Застосовуйте "А що було б, якби?": "А що було б, якби Півник таки відчинив двері? Чим би це закінчилося?" Це розвиває критичне мислення і допомагає дитині спрогнозувати наслідки.
🙎 Фокусуйтесь на "треба", а не на "не можна": Замість того, щоб 100 разів казати "Не розмовляй із чужими", краще обговоріть, що треба зробити, коли незнайомець підходить: "Треба голосно сказати 'Ні!' і одразу бігти до мами/тата".
Використовуйте цей час близькості та довіри, щоб зробити світ вашої дитини не лише цікавим, а й безпечним.
.jpg)
Немає коментарів:
Дописати коментар