понеділок, 9 грудня 2024 р.

   "ЗИМА"


   Ранкова гімнастика
   Назва: «Комплекс вправ ранкової гімнастики з палицею»
   Мета: повторити комплекс вправ ранкової гімнас-тики з палицею; закріплювати вміння робити загальнорозвиваючі вправи з предметами (палицею); виховувати любов до фізичних вправ.
   https://youtu.be/1fy11k9evno


   Психологічна підтримка та емоційна стабілізація
   Тема: «Улюблені ігри для малечі від дитячої психологині Світлани Ройз. Ранкова гра-привітання «Доброго ранку, щастя»
   Можливість грати для дітей - особливо в воєнний час - це можливість відновлюва-тись. По іграх дітей ми бачимо, що відбувається в їх «внутрішній реальності». А повернення до вільної гри - з відкритим сюжетом - ознака відновлення дитини. Гра - один з основних видів діяльності дитини до 7 років.


   Дидактична гра
   Назва: «Зима. Так чи ні?»
   Мета: закріпити знання дітей про ознаки зими; розвивати мислення, пам'ять, увагу.


   Конструювання з паперу
   Тема: «Двоповерховий будинок»
   Програмовий зміст: розвивати навички складання аркуша паперу навпіл; розвивати окомір, акуратність в роботі з папером, картоном, клеєм, ножицями; виховувати увагу.


   Запрошую Вас, шановні батьки, разом з дітьми на прогулянку. Будьте уважні під час прогулянки, не ігноруйте сигнал повітряної тривоги - почуєте сигнал, одразу прямуйте в укриття. Під час прогулянки поспостерігайте за змінами, що відбуваються у природі зимової пори.
   Спостереження в природному довкіллі
   Тема: «Олександр Олесь «Давно вже літечко пройшло…»
   Мета: сформувати в дітей поняття про снігопад як один із видів опадів; розвивати наполегливість, спостережливість, зв`язне мовлення; виховувати естетичні почуття.


   Задайте дітям запитання:
   🙍 Які дві пори року протиставляються? 
   🙍 Чому настав час учитися читати? 
   🙍 Поясніть значення слів: щоб нам не соромно було себе на люди показати.

   Ввечері пограйте з діми в пальчикові ігри
   Назва: «Масаж олівцями «Гірка»
   Значення пальчикових ігор дуже велике для формування всебічно розвиненої особистості. Грайте з дитиною якомога частіше. Цим ви будете сприяти активації розумових процесів, розвитку мови і фантазії дитини. Чим краще розвинені кисті у дитини і активніше працюють пальчики, тим швидше вона починає говорити і легко справляється з вимовою складних звуків.


   Консультація для батьків
   «Формування правильної постави – одне із важливих завдань фізичного виховання дітей у процесі підготовки до школи»
   Значення правильної постави
   Постава - звичне становище тіла стоїть людини. Формується у процесі фізичного розвитку та становлення статико – динамічних функцій дитини. Особливості постави визначаються становищем голови, пояса верхніх кінцівок, звивинами хребта, формою грудної клітини, і живота, нахилом таза і становищем нижніх кінцівок. Підтримка постави забезпечується з допомогою напруги м'язів шиї, пояса верхніх кінцівок, тулуба, пояса нижніх кінцівок і ніг, і навіть еластичних властивостей хрящових і капсульно-зв’язочних структур хребта, таза і суглобів нижніх кінцівок.
   Значення правильної постави важко переоцінити. Основою правиль-ної постави є здоровий хребет - саме його опора всього організму. На жаль багато нехтують їм, принижують значення правильної постави, природно це обіцяє проблеми із здоров'ям у теперішньому часі і далекому майбутньому.
   Якщо у людини правильна постава, то навантаження на хребетний стовп розподіляється рівномірно. За рахунок вигинів хребта забезпечується гнучкість, вони пом'якшують поштовхи і завдані удари при пересуванні. Чим ближче до тазу, тим більше зростає навантаження, оскільки нижні відділи хребта підтримують вагу верхніх, і він зростає за наростаючою. Тобто найбільше навантажується поперековий відділ, особливо сидячи. Однак у навантаженні нічого немає шкідливого і протиприродного, адже ми постійно перебуваємо під впливом сили притягування й по-стійно рухаємося. Проблеми виключені, лише коли не перейматися збереженням правильної постави.
   Хребет дуже тісно пов'язаний з кровоносною і нервовою системою, і дуже швидко реагує будь – яке захворювання організму. Зміщення одного з сегментів хребта призводить до появи порушень у сусідніх органах, розташованих поруч із сегментом. Наприклад, через незручне взуття сталося так, що одна нога стала трохи коротше, ніж інша, це призведе до нахилу таза убік. Щоб це компенсувати і зберегти рівновагу тіла, хребет стане викривлятися дугою у протилежний бік, як наслідок, висота плечей стане різною. Саме через такі, незначні здавалося б, дрібниці, що часом випускаються, не враховують, грають вирішальне значення у правильній осанці людини.
Види, ознаки неправильної постави
   Види порушення постави поділяють до махлярства постави у фронтальній (вигляд ззаду) й усагитальної площині (вид збоку). Здається, по-при всі можливі комбінації порушень постави,їх має бути багато, але практично види порушень постави мають обмежену кількість.
А) Лордогична.
>Лордоз шийного відділу - це вигин хребта уперед, у області шиї. Невеликий вигин є у всіх людей. Порушенням постави вважається його відсутність, тобто шия випрямлена повністю без вигину, а так і надмірний вигин, коли голова помітно виступає вперед щодо тіла.
   Найчастіше трапляється другий варіант, коли шийний лордоз збільшений. Це слідство висунутої вперед голови, Багато хто навіть і не здога-дуються, що це шийний лордоз, тільки в небагатьох це викликає біль у шиї.
   Як виглядає шийний лордоз? Поглянувши збоку, можна побачити, що голова ніби закинута, тому і шия візуально виглядає вкороченій. Через це м'язи шиї постійно перебувають у напрузі.
   Б) Кифотична.
   >Кифотична постава (сутулість, кругла спина) – збільшення грудного ки-фоза, часто поєднується із зменшенням поперекового лордоза до його повної відсутності, голова нахилена вперед, легко визначається остистий відросток сьомого шийного хребця. Через укорочення грудних м'язів, плечі зведені вперед, живіт випнутий, відзначається звичне компенсаторне 
напівзігнуте становище колінних суглобів. При довго існуючій кифотичній осанці деформація фіксується (особливо часто в хлопчаків) і корекція її стає неможливою при активній напрузі м'язів.
   В) Випрямлена.
   Пласка спина - довгі тулуб і шия, плечі опущені, грудна клітка уплощена, живіт можливо втягнутий чи випнутий вперед через слабкість м'язів, фізіологічні вигини хребта майже відсутні, нижні кути лопаток різко виступають ззаду (>криловидниі лопатки), сила і тонус м'язів зазвичай знижено. Створюються сприятливі умови для прогресування бічного викривлення хребта, обумовленого сколіотною хворобою.
   Г) Сутула
   Сутулість зазвичай виникає через непропорційний розвиток грудних м'язів і верхніх м'язів спини. Якщо грудні м'язи більш розвинені ніж верх спини, але це дуже поширене явище для тих, хто відвідує тренаже-рну залу, вони будуть відтягувати плечі вперед, бо зустрічають опору з боку м'язів притискаючих лопатки до тіла.
   Д) Сколіоз
   Якщо сколіоз – це бічне викривлення хребта, стає зрозумілим, звідки пішла назва сколіозу грудного відділу – воно походить з місця становища, у разі лише на рівні грудей. Найчастіше сколіоз грудного відділу зустрічається з одною дугою. Тобто викривлення глянувши попереду нагадує букву “З”. Вона можливо звертається вершиною в правий чи лівий бік.
Причини та шляхи попередження неправильної постави
   У дітей до завершення окостеніння скелета хребет дуже гнучкий і пластичний. У результаті різночасних процесів зростання і розвитку організму розвиток м'язової тканини відстає від подальшого зростання ске-лета. Наприклад, передняя поздовжня зв'язка лише на рівні фізіологічного грудного кифоза (широка, щільна, схожа на сухожилля) до завершення зростання скелета слідує за зростаючим хребтом з певним відставанням і тому не забезпечує йому належної стабільності. Тільки після завершення зростання тонус її підвищується, і вона бере активну участь в утриманні грудного кифоза. Такі особливості разом із неправильними позами і недостатньою рухової активністю і призводять до виникнення порушень постави.
   Причиною розвитку круглої спини можливо є систематичне тривале перебування в положенні сидячи чи лежачи "калачиком", коли м'язи задньої поверхні стегон і сідничні м'язи мають напівживі розтяги, а м'язи передній поверхні стегон коротшають. Оскільки становище таза значною мірою залежить від рівномірної тяги цих м'язів, у її порушенні збільшу-ються нахил таза і поперекова кривизна хребта, як і зокрема у положенні стоячи. Невідповідність ж розмірів та конструкції меблів росту дитини також призводить до виникнення порушень постави.
   Однією з причин уплощення хребта є недостатній нахил таза, діти з такою поставою схильні до бічного скривлениям хребта. Призводить до утворення пласкої спини рахити, занадто раннє саджання немовляти, що викликає сильне витягування поперекового відділу хребта, згодом важко піддається корекції.
   Перші ознаки порушення постави часто залишаються непоміченими, і до хірурга – ортопеда діти потрапляють зі значними відхиленнями, ніяк не піддаються виправленню. Не вдається регулярно відвідувати лікаря-ортопеда, а порушення бажано виявляти якомога швидше.
   Формування постави відбувається під впливом багатьох умов: характеру будови та ступеня розвитку кісткової системи,связочно - суставного і нервово - м'язового апарату, особливостей умов праці та побуту, порушення роботи і будови організму внаслідок деяких захворювань, особливо перенесених в ранньому дитинстві. Постава у віці має нестабільний характер, вони можуть поліпшуватися чи погіршуватися. Кількість порушень постави зростає у період активного зростання 5-7 років й у період статевого дозрівання. Постава в шкільному віці дуже нестабільна і значною мірою від психіки дитини, стану нервової і м'язової системи, розвитку мускулатури живота, спини і нижніх кінцівок.
   Різні відхилення від правильної постави вважаються її порушеннями, чи дефектами, і є захворюванням. Найчастіше виникають при гіподинамії, неправильній позі під час роботи і відпочинку, носять функціональний характері і пов'язані зі змінами опорно – рухового апарату, у яких виникають "помилкові" условно – рефлекторного зв'язку, звичка неправильного становища тіла, м'язовий дисбаланс, пов'язаний із слабкістю м'язів і зв'язок. Порушення постави займають проміжне становище між нормою, і патологією, а, по суті, є станом предхвороби. Бо за порушенням постави погіршується робота всіх систем органів організму, то самі порушення постави можуть бути провісниками серйозних захворювань.
   Головний принцип збереження здоров'я - профілактика. Досвід і яскраві спостереження фахівців переконують, що головну роль формуванні правильної постави грають виховання і систематичні фізичні вправи.
   У дитинстві легко виробляються позитивні навички, тому формувати правильну поставу потрібно до школи. Меблі - стіл, стілець – мають від-повідати зросту дитини. Вже з 4 – річного віку треба привчати дітей правильно сидіти, стояти, не сутулитися під час ходіння. Холодні обтира-ння не тільки загартовують, а й сприяють поліпшенню тонусу м'язів. Важливе значення має правильне харчування із достатньім змістом пов-ноцінних речовин - білків, вітамінів, мінералів.
   Із початком навчання особливу увагу дорослих має бути звернуто на створення дитині сприятливої робочої обстановки - для виконання шкі-льних домашніх завдань, для читання, ігор і будь – яких інших занять. Насамперед, слід подбати, щоб дитині було зручно сидіти, а для цього потрібно підібрати меблі, підходящі за зростанням. Перевірити це: кришка столу мусить бути н а 2 - 3 см вище ліктя сидячої дитини, сидінні стіль-ця – лише на рівні колінного суглоба.
   Щоб запобігти порушенню постави і зору слід також брати до уваги таке:
  • за умови правильного положення столу й достатньому його освітленні, нормальною відстанню від очей до зошита вважається 30 – 35см;
  • дуже важливо ознайомитися з правильною позою, особливо під час письма. Воно у дітей дошкільного віку викликає найбільше стомлення. Діти починають шукати опору для голови і тулуба, притулятися грудьми до краю столу, погіршується дихання, кровообіг й, звісно, легко виникають дефекти постави. Оскільки посадка найсильніше страждає при косому письмі, слід привчати дітей писати з кутом (10-15°) нахилом літер.
   Також дуже важливо чергувати розумову працю з відпочинком: необхідно мінімум через кожні 25-30 хв. Влаштовувати короткі, на 10 хв, перерви на відпочинок з простими фізичними вправами, які швидко відновлю-ють працездатність, і обов'язковою гімнастикою для очей.
   Систематичні заняття фізичною культурою і спортом – найкращий засіб попередження порушень постави. Виховання правильної постави можна порівняти з виробленням особливого виду умовного рухового рефлексу, який має раз у раз підкріплюватися безумовно (похвалою, заохоченням). Такими умовними подразниками для дитини є й зауваження і нагадування батьків і сучасних педагогів й розуміння необхідності збере-ження правильного положення тіла.

   Це вся інформація на сьогодні. Дякую за розуміння і співпрацю, шановні батьки.


Немає коментарів:

Дописати коментар