ВЛАСТИВОСТІ ПРЕДМЕТІВ
Ознайомлення із соціумом
Тема: «Із чого вироблена річ?»
Програмовий зміст: учити дітей дбайливо ставитись до результатів праці людини; розширити та збагатити знання дітей про предметний світ, у тому числі про матеріали, які є сировиною для виробництва різних побутових речей, їхні ознаки, особливості; поповнювати активний словник назвами узагальнюючих понять.
Здоров'я та фізичний розвиток
Тема: «Метання торбинки з піском на дальність. Пролізання під шнуром напівприсівши»
Рухлива гра «Курочка і курчата»
Програмовий зміст: повторити комплекс загальнорозвиваючих вправ «Конячка»; закріплювати вміння метати торбинку з піском на дальність; удосконалювати вміння пролізати під шнур напівприсівши; розвивати увагу та спритність; виховувати бажання займатися спортом.
Інвентар: 2 мішечки з піском, 2 стояки, шнур.
Підготовча частина: Ходьба зі зміною темпу (35 с).
Ходьба з піднімання високо ніг, «як конячка» (20 с)
Біг у середньому темпі (25 с), ходьба.
Комплекс загальнорозвиваючих вправ «Конячка»:
1. «Конячка вітається». Нахили голови вперед. В.п.: ноги разом, руки на поясі. 1 – нахил голови вперед, 2 – в.п. Повторити 6 разів.
2. «Напоїмо конячку». Піднімання рук вперед. В.п.: ноги разом, руки вздовж тулуба. 1 – підняти руки вперед, 2 – в.п. Повторити 6 разів у середньому темпі.
3. «Конячка ноги піднімає». Піднімання по черзі ніг, зігнутих у коліні. В.п.: ноги разом, руки на поясі. 1 – підняти праву ногу, зігнуту у коліні, 2 – в.п.; 3 – 4 – те саме повторити лівою ногою. Повторити 4 рази в середньому темпі.
4. «Погодуємо конячку». Нахили тулуба вперед. В.п.: ноги нарізно, руки на поясі. 1 – нахил тулуба вперед, 2 – в.п. Повторити 6 разів у повільному темпі.
5. «Їзда на конячці». Напівприсідання пружні. В.п.: ноги разом, руки зігнуті в ліктях. 1 -4 – напівприсідання пружні; 5 – виставити праву ногу вперед і тричі підняти її та опустити («конячка б`є копитом»), 8 – стати у в.п.; 1 – 8 – те саме повторити лівою ногою. Повторити 2 рази в середньому темпі.
Основна частина:
Рухлива гра «Курочка і курчата». Автор Коваленко Ю.М.
Заключна частина: Ходьба звичайна та повільному темпі (35 с).
Тема: «Намисто для ляльки»
Програмовий зміст: продовжувати вчити користуватися ножицями, вирізати круглі форми з квадратів, акуратно, рівно наклеювати готові елементи на аркуш паперу; закріпити знання про геометричні форми (круг, квадрат), вміння розміщувати об`єкти ритмічно (за кольором); розвивати чуття кольору та ритму, естетичний смак, дрібні м`язи рук; виховувати акуратність у роботі.
Поради для батьків від дитячого психолога Лади Ендресен. «Психолог для мам»
Тема: «Скільки маленьким оченяткам можна таращитися в екран»
Мультфільми потрібні скоріше нам, а не нашим дітям:). Адже часом я не знаю, хто більше чекає на їх священний перегляд - я чи моя п'ятирічка. Особливо у 2024 році. Тож, давайте розбиратися, як, коли і скільки маленьким оченяткам можна таращитися в екран:).
1. Згідно норм Всесвітньої організації охорони здоров’я, дітям віком від 2 до 7 років рекомендується проводити перед екраном (мультфільми або відеоігри) не більше однієї години на день. Звісно, нам варто прислуховуватися до ВООЗ. Однак, здогадуюся, що навіть співробітники організації, у яких є діти дошкільного віку, навряд чи завжди дотримуються цієї рекомендації. Тому, якщо так трапилося, що Ви заснули, Вам конче потрібно здати проект до дедлайна або зненацька завітали гості без дітей, не хвилюйтеся: 3-4 години мультфільмів один раз на тиждень не вплинуть на психічний розвиток Вашої дитини. Просто компенсуйте цей час спільною грою наступного дня.
2. YouTube і їжа - не найкращі друзі. Снеки заважають дитині відчути момент, коли вона вже наїлася, і можуть призводити до розладів харчової поведінки пізніше. Тому пропонуємо вечерю або до, або після мультиків.
3. Межі. Озвучуємо дитині конкретний час зрозумілий для неї: “Ми дивимося мультики після заходу сонечка/вечірнього купання” тощо). Також визначаємося з місцем: ТВ екран, стаціонарний комп’ютер або планшет. Тут головне віддаленість від екрану: 2,5-3 м від ТВ та 30-40 см від планшета або ноутбука (екран телефону занадто малий і не рекомендований офтальмологами). Чим молодша дитина, тим важливіше обирати мультфільми з повільним відеорядом, плавною мовою та паузами для осмислення побаченого.
4. Перегляд мультфільмів відбувається після того, як дитина поспілкувалася з членами сім’ї та пограла.
5. Дитячі психологи досить прискіпливо ставляться до думки про “надивився мультиків, от і б’ється”. Бо ж першочерговий канал знань дитини про світ - це сім’я. Більш того, негативні персонажі корисні дітлахам, адже допомагають їм відрізнити добро від зла і відображають реальний, а не рафінований світ.
6. Обговорюємо гострі та спірні вчинки героїв, особливо, якщо ми помітили емоційну реакцію дитини під час перегляду мультфільму. Звертаємо її увагу на непокаране зло (відсутнє пояснення про добре і погане), висміювання сімейних цінностей та дружби, сором (інколи замість підтримки і спільного пошуку вирішення проблеми персонажі знецінюють та присоромлюють одне одного: “Ай-яй-яй, що ж ти наробив!”, “Оце невдаха! Я ж попереджала, що в тебе не вийде!”). Ми можемо заохочувати дитину до діалогу наступними питаннями: “Як ти думаєш, чому він так вчинив?”, “Що він/інші при цьому відчував/відчували?”, “ А як би ти вчинив на його місці?” тощо.
7. І наостанок. Будь які зміни у житті дитини варто робити поступово, аби не викликати супротив. Якщо ми вирішили скоротити тривалість перегляду мультфільмів, віднімаємо по 5-10 хвилин щоденно. Якщо час вимикати мультики, попереджаємо за 2-3 хвилини.
Ми готуємо для наших непосидюх смачну вівсянку і обираємо приємний на дотик одяг. Так само і з мультфільмами.
Тримаймося!:)
Немає коментарів:
Дописати коментар