середа, 25 січня 2023 р.

ДЕНЬ ВІДКРИТТЯ АНТАРКТИДИ

   Вітаю вас, діти та батьки! Маю надію, що у всіх все добре. Розпочнемо день обов'язково з бадьорої ранкової гімнастики "Паровозик".


   28 січня 1820 р. учасниками першої російської антарктичної експедиції (1819–1821 рр.) під командуванням Ф. Беллінсгаузена і М. Лазарева було відкрито шостий і останній материк Землі — Антарктиду.
   Це єдиний континент на планеті, на якому заборонено розміщення будь-яких військових об’єктів. Дотепер територія Антарктиди не належить жодній країні світу, на ній дозволена тільки наукова діяльність.
   Площа Антарктиди становить близько 14 млн км. Отже, цей материк майже у 4 рази менший, ніж Євразія — той, на якому живемо ми. Але взимку він значно збільшується в розмірах за рахунок криги.
   Розкажіть дітям про найтаємничіший континент нашої планети: про мешканців Антарктиди — тварин та рослини, умови їх існування, порівняйте їх з природніми умовами в Україні та інших уже відомих дітям місцях, розберіться разом, як пристосовуються живі істоти до таких суворих умов.
   Зверніть увагу малят на значення цього континенту для людей Землі — близько 80 % запасів прісної води зосереджено саме в Антарктиді, у льодах якої "записано" дані про клімат нашої планети за останні 100 тис. років, спостереження науковців на цьому континенті допомагають прогнозувати зміни клімату та досліджувати сейсмологічну активність в усіх куточках Землі, на антарктичних базах тестують технології та обладнання, які планують використовувати під час вивчення планет Сонячної системи.

   Спостереження за інеєм.
   Мета: сформувати у дітей поняття про іній, як стан води; розвивати спостережливість, вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати; виховувати допитливість, естетичні почуття.
   Під час спостереження прочитайте дітям оповідання Євгена Гуцало "Іній":
   Неначе в молочній повені затонув ранковий світ.
   І скрізь розіллялось густе біливо туману — завмерло і не зрухнеться в зимових полях.
   Десь зійшло сонце і тепер його проміння добирається до зем­лі. Немає вітру, а туман легшає, м’якшає, вже не стоїть стіною. Вже незабаром і сонце зблисне згори.
    Усе вкрив іній...
   Задайте дітям запитання: У чому затонув ранковий світ? Як розлився туман? Що сталося з ранковими променями сонця? Із самим сонцем?

   Гра-дослідження "Плануємо подорож до Антарктиди": запропонуйте дітям показати на карті різні маршрути подорожі до цього континенту, зібрати все необхідне для експедиції, спланувати мандрівку (що передусім хочеться побачити дорогою та в самій Антарктиді), вибрати транспортний засіб. Хто швидше збереться? Хто нічого не забуде?

   Дослідження "Чому в Антарктиді так холодно?". За допомогою глобуса та настільної лампи змоделюйте освітлення Сонцем полюсів Землі, покажіть дітям, як сонячні промені “ковзають” по полюсах, і поясніть, що саме тому Сонце не зігріває їх. Щоб діти “відчули це на дотик”, візьміть свічку чи лампу розжарювання і запропонуйте їм піднести до неї руку збоку. Зверніть увагу малят на те, що саме у центрі руки — напроти джерела — тепло відчувається найбільше. Можна напроти лампи (свічки) підвісити кульку — модель Землі (кулька має бути досить великою, адже якщо вона буде малою, промені падатимуть прямо на всю її поверхню) — і через деякий час перевірити, які її місця нагрілися найбільше (найменше). Ті промені, що все-таки потрапляють на поверхню полюсів, сніг та лід відбивають (до 90 %). В Антарктиді ще й тому холодніше, ніж на Північному полюсі, що це найвищий материк Землі (висота поверхні Антарктиди 410 м + лід 2040 м = у 2,8 разів вище, ніж середня висота поверхні інших материків). А чим вище, тим холодніше.

   Щоб стати справжніми дослідниками Антарктиди, займемось фізкультурою.
   Тема: «Ходьба та біг між двома скакалками. Пролізання під дугами в упорі, стоячи на колінах. Рухлива гра «Хто далі кине торбинку»
   Програмовий зміст: закріплювати навички ходьби, бігу по обмеженій площі опори та підлізання під дугу в упорі, стоячи на колінах; розвивати вміння орієнтуватись у просторі, своєчасно реагувати на команди дорослого, а також рівновагу під час виконання основних рухів; виховувати уважність, бажання займатись фізкультурою, спортивні якості.
   Інвентар: 2 скакалки, 2 дуги.
   Підготовча частина: Ходьба зі зміною темпу (20с). Ходьба з підніманням високо ніг (20с). Біг у середньому темпі (25с). Стежте за поставою та диханням дітей.
   Загальнорозвиваючі вправи:
   - піднімання рук угору по черзі. В.п.: ноги разом, руки вздовж тулуба. 1 - підняти вгору праву руку, 2 - в.п.; 3, 4 - те саме лівою рукою. Повторити 4 рази.
   - нахили тулуба вперед. В.п.: ноги нарізно, руки на поясі. 1 - нахил тулуба вперед, 2 - в.п. Повторити 4 рази.
   - нахили тулуба в сторони. В.п.: ноги нарізно, руки на поясі. 1 - нахил тулуба вправо, 2 - в.п.; 3,4 - те саме вліво. Повторити 4 рази.
   - присідання. В.п.: п`яти разом, носки нарізно, руки на поясі. 1 - присісти, руки виставити вперед, 2 - в.п. Повторити 4 рази.
   - стрибки на обох ногах а одному місці, що чергуються з ходьбою. В.п.: ноги нарізно, руки на поясі. Повторити 6 разів.
   Основна частина: Ходьба та біг між двома скакалками, покладеними паралельно (відстань 20см). Перший і другий рази діти проходять на носочках – руки на поясі, третій і четвертий – пробігають по «доріжці». Звернути увагу на поставу. Повторити 4 рази.
   Пролізання під дугами (відстань 2м одна від одної) в упорі, стоячи на колінах. Повторити 3 – 4 рази.
   Рухлива гра «Хто далі кине торбинку»
   Мета: удосконалювати вміння метати торбинку з піском на дальність, розвивати координацію рухів.
   Інвентар: 2 торбинки з піском, стрічка.
   Хід гри: Дитина стоїть з торбинками з піском (у правій і лівій руках) на лінії (стрічка). За сигналом дорослого вона кидає торбинку спочатку правою, а потім лівою рукою якнайдалі. Дитина підбирає торбинки і повертається на своє місце. Повторити 3 – 4 рази.
   Вказівки до гри. Попередити дитину, щоб вона спостерігала, куди впала її торбинка. Дорослий також звертає увагу на широкий замах з – за голови та енергійний кидок торбинки. Дотримуватись правил гри.
   Заключна частина: Ходьба у повільному темпі з підніманням рук угору (20с). Звернути особливу увагу на дихання під час ходьби.

   Пора на прогулянку. Не забувайте про правила безпеки. Не нехтуйте сигналами повітряної тривоги.

   Це всі завдання на сьогодні. Гарного всім дня!

 

Немає коментарів:

Дописати коментар