ВСЕСВІТНІЙ ДЕНЬ СНІГОВИКА Мої любі малята і шановні батьки, доброго ранку! Я сподіваюся у вас все гаразд і ви в безпеці. Ранкову гімнастику зробили і почистили зуби. То ж хочу вам розповісти про сніговика.
Сніговик – один з найулюбленіших символів зимових свят та розваг. І хоч цьогорічна зима не дуже тішить нас своїм білим сніжком, та варто лише докласти трішки зусиль і ви зможете створити цих водночас кумедних та милих героїв своїми руками.
В багатьох країнах 18 січня святкують Всесвітній день сніговика. А ось християнська легенда говорить про те, що сніговики – це янголи, а сніг – дар з неба. І наші улюблені зимові герої ніби здатні передати Богові прохання людей. Тому, коли зі снігу ліпили маленького сніговичка, йому шепотіли свої сокровенні бажання.
Ідея цього свята спала на думку колекціонеру Корнеліусу Гретцю з Німеччини. Ще у юнацькому віці він розпочав збирати зображення сніговиків, а в 2008 році зі своєю коллекцією з понад трьома тисячами експонатів увійшов до книги рекордів Гіннесса. Корнеліус міркував так: по-перше – в середині січня в багатьох країнах є сніг. По-друге – цифра 18 схожа на сніговика, який тримає в руках віник. По-третє – у цей день не було жодного міжнародного свята!
В давнину сніговиків ліпили з давніх язичницьких часів і шанували як духів зими. До них, ставилися з належною повагою і зверталися з проханнями про допомогу і зменшення тривалості лютих морозів. Наші предки вірили, що зимовими природними явищами (туманами, снігами, хуртовинами) керують духи жіночої статі. Тому, щоб виявити свою повагу до них, ліпили снігових баб.
У Європі сніговиків завжди ліпили поруч із будинками, щедро прикрашали гірляндами і домашнім начинням, одягали в шарфи, а в руки вручали гіллясті мітли. У деталях їхніх «шат» вгадується містичний характер. Наприклад, ніс у вигляді морквини прикріплювали, щоб умилостивити духів, що посилають врожай і родючість. Перевернуте відро на голові символізувало достаток у домі.
Пропоную зробити іграшковий сніг своїми руками за 5 хвилин і зліпити сніговика.
Неймовірно м'який на дотик іграшковий сніг, з якого можна зліпити маленького сніговичка. Таке заняття корисне для розвитку тактильної чутливості та дрібної моторики у дітей.
Рецепт дуже простий: берете соду, додаєте до неї піну для гоління і добре перемішуєте. В результаті виходить саморобний сніг, з яким цікаво грати. Якщо маса занадто розсипчаста, додайте до неї більше піни для гоління для кращого зчеплення. Соду можна замінити на крохмаль, а піну для гоління — піною для волосся. Крім того, піна для гоління буває взагалі без запаху.
Сніжок зберігається довше, якщо його тримати у ємності з кришкою.
Впевнена, малята, що ви впорались! Молодці! Чекаю на ваші роботи!
Пропоную пограти з дітьми в дидактичну гру «Якби баба снігова мерзла, як і ми…».
На початку гри дорослий спонукає малят трішечки поміркувати й відповісти: чи холодно, на
їхню думку, сніговій бабі стояти серед двору, чи мерзне вона? Діти висловлюють припущення: мабуть, баба не мерзне, бо зроблена з холодного снігу, а якщо її нагріти, то вона розтане.
Дорослий пропонує уявити, що їхня баба – жива й чарівна, і тому їй, як і малятам, потрібен теплий зимовий одяг. Діти відповідають на питання дорослого:
Який верхній одяг за такої ситуації ви б одягли сніговій бабі? (Пальто, кожух, шубу, теплу куртку…)
Що б ви взули їй на ніжки? (Валянки, теплі чобітки на хутрі…)
Чим би ви закутали сніговій бабі шию? (Шерстяним шарфом або платком…)
Як би захистили голову баби від холоду? (Одягли б їй шерстяну шапку, капор, пухову хустку…)
До вашої уваги ще гра «Загадай загадку сніговій бабусі!»
Малятам за зразком та з допомогою дорослого складають прості загадки на зимову тематику, дібравши до них відповідні означення та дієслова, наприклад:
Маленька, пухнаста, зірчаста, біла; летить на землю, кружляє, спускається – що це? (Сніжинка)
Сердитий, суворий, веселий, тріскучий; холодить, морозить, дошкуляє – що це? (Мороз)
Сніжна, біла, довга, морозяна, заметільна, холодна – яка це пора? (Зима)
Взимку не забуваємо вживати в їжу овочі, вони дуже корисні та багаті на вітаміни, а деякі з них можна використати для того, щоб зробити сніговій бабі ніс.
Розглядання овочів.
Мета: сформувати та поглибити знання дітей про овочеві культури; розвивати вміння розпізнавати овочі за формою, кольором; розвивати спостережливість, зв’язне мовлення.
Загадайте дітям загадки:
- І печуть мене, і варять мене, і їдять, і хвалять, бо я добра. (Картопля)
- Сидить баба у коморі, а коса її надворі. (Морква)
- Головата, дженджуриста, сорочок наділа триста, а нога — одна. (Капуста)
- Була дитиною — не знала пелюшок, а старою стала — сто пелюшок мала. (Капуста)
- Вузлата, листата, а росте головата, на одній нозі стоїть, сто сорочок на ній. (Капуста)
- Я в кожного у господі стаю в пригоді,, а хто мене роздягає, той сльози проливає. (Цибуля)
- Я росла в темниці, як зросла, взяли в світлицю. З мене шкіру всі деруть, мене варять, мене труть. Пироги з мене печуть, відгадайте, хто я є. Ви назвіть ім’я моє. (Картопля)
- Під землею вогонь горить, а зверху видно. (Морква)
Це всі завдання на сьогодні! До зустрічі!
Немає коментарів:
Дописати коментар