четвер, 29 грудня 2022 р.

   ВИТІВКИ МОРОЗА

   Доброго ранку. Гарного дня. Сподіваюсь в усіх все добре. Починаємо день, як завжди, з ранкової гімнастики .

   Сьогодні продовжимо формувати свідоме  ставлення до живої природи; дамо поняття про вплив зимових природних явищ на її об’єкти; будемо сприяти позитивному емоційному розвитку малят.


   Проведіть з дітьми бесіду: «Ми з вами не раз дивилися у віконечко, аби побачити, що цікавеньке відбувається в дворі, яка на вулиці погода. І дуже добре все бачили, бо скло у вікнах прозоре – прозоре. Було так, діточки, завжди. Завжди, доки чарівник – Мороз не вдався до своїх витівок.
   Ану спробуйте визирнути у віконце зараз. Чи побачили ви хоча б що не - будь через його скло? (Ні) Було наше віконечко прозоре, мов водичка. А яке воно тепер? (Біле, не прозоре) Що ж сталося зі склом, хто знає? (Воно замерзло від холоду) Це Мороз так пожартував. На склі – шар тоненької криги, на яку перетворилася волога, що була на поверхні вікна.
   Знаєте, дітки, лід яким Мороз покрив наше вікно не простий. Погляньте уважно і ви побачите на склі зимову казочку. Хто вже роздивився і може сказати, що там є на ньому? (Різні візерунки, чудернацькі квіти, листочки, пухнасті смужечки, сніжинки…)Чи подобаються вам ці малюнки? (Так) Які вони? (Зимові, чарівні, дуже гарні, красиві, білі…) Сьогодні – ясний зимовий день. Чи проникає крізь лід на віконці до нашої кімнати світло? (Проникає) Саме так воно і є: адже лід прозорий, а тому не заважає промінню проходити до кімнати. А ще сонячні промінці світять на морозяні візерунки і допомагають нам яскравіше побачити їхню незвичайність і красу. Який вигляд мають крижані малюнки під сонечком? (Вони сяють, іскряться, переливаються, мерехтять…) Ой, як гарно, малята!
   Ось він який умілий – Мороз! А якими ми ще словами можемо розказати про Мороз? (Мороз лютий, сердитий, суворий, холодний, колючий, тріскучий…)
   А чи можна сказати: «Мороз – художник»? Чому ви так думаєте?»
   Прочитайте дітям вірш «Візерунки на вікні» Мирослава Вересюка:
   Хто зумів це на вікні,
   Візерунки чарівні,
   Уночі намалювати,
   Не заходячи до хати?
   Чудо-трави, диво-квіти –
   Це ж потрібно так уміти!
   Часто дуже хочуть діти
   Квіти подихом зігріти.
   Та краса ця особлива,
   Її пестить неможливо.
   Бо від дотику руки
   Залишаються цятки.
   Ці холодні візерунки,
   Мов листівки-подарунки,
   Нам Мороз на склі лишає,
   Бо чарівну фарбу має!!!
 
   Пограйте з дітьми в дидактичну гру «Добери слова і склади речення!»
   Дорослий пропонує дітям логічно поєднати іменники з іншими частинами мови:
   Морозище, морозець; легенький, сердитий. (Легенький морозець, сердитий морозище)
   Морозяна, крижана; зима, ковзанка. (Морозяна зима, крижана ковзанка)
   Змерзла, замерзла; річка, пташка. (Пташка змерзла, річка замерзла)
   Далі малята з допомогою з допомогою дорослого складають невеличкі речення з утвореними словосполученнями. Наприклад:
   Сьогодні надворі легенький морозець.
   Сердитий морозище щипає малят за носики.
   За осінню прийшла морозяна зима.
   Усім дітям подобається крижана ковзанка.
   Замерзла річка вкрилася кригою.
   Пташка дуже змерзла й розпушила пір`ячко.
 
   Пропоную малятам переглянути «Казку «Колобок – льодяний бочок» Лілії Коваленко https://www.youtube.com/watch?v=vcTk3oBuNNA
 
   А тепер  із солоного тіста або пластиліну зліпіть такого Колобка.
   
   Це всі завдання на сьогодні. Шановні батьки! Не забувайте, будь ласка, надсилати результати роботи дітей, це важливо. Мирного Вам неба. Бережіть себе та діток.


Немає коментарів:

Дописати коментар