СРІБНІ ДЕРЕВА
Доброго ранку. Сподіваюсь в усіх все добре, всі у безпеці. Починаємо новий день з ранкової гімнастики «Ялиночка у лісі».
Сьогодні з ранку дуже гарна погода. Запрошую вас на прогулянку. Але не нехтуйте сигналом повітряної тривоги, будьте уважні.
Сьогодні будемо сприяти розвитку екологічно доцільної поведінки; виховувати бережливе ставлення до дерев; викличемо захоплення красою засніжених дерев, радість від спостереження за ними.
Проведіть з дітьми бесіду: «Нещодавно випав сніг і вкрив все довкола. Тепер, куди б ми не глянули все навкруги біле – біле, аж очі засліплює. Вам подобається така зимова картина? (Так) Чому? (Вона яскрава, красива, світла… ) Радіють приходу зими й дерева. Чи змінилися вони після снігопаду? (Дерева змінилися: вони тепер також білі, вкриті снігом) На які частини дерева ліг пухнастий сніжок? (На гілочки) Придивіться до зимових дерев. Які вони? (Сріблясті, гарні, казкові, наче в шапках…) Так, молодці.
Бачите, малята: здавалося б, сніжок легенький, пухнастий, а гілочки дерев чомусь понахилялися. Як ви думаєте, чому це сталося? (Діти за допомогою дорослого роблять висновки: снігу на гілочках дуже багато, він лежить щільно, і тому деревам досить важко його тримати: гілки схилилися під вагою снігового покриву)»
Запропонуйте малятам зробити дослід: потрусити деревце і поспостерігати, чи впаде з його гілочок сніг. А чи випрямляться вони після цього. Малята виконують завдання й словесно коментують його результат.
Ось так, по – своєму, потурбувалася красуня – зима про природу. Інколи сніг може навіть зашкодити деревам: якщо його випадає надто багато, слабкі гілочки можуть навіть поламатися під важкою сніговою шапкою. Але для рослин усе ж таки значно краще, коли зима – сніжна.
Хоча сніг холодний, під його покровом корінцям дерев все одно тепло, і вони міцно собі сплять та бережуть сили, щоб навесні з настанням тепла розпустити свої листочки. А ось коли зима безсніжна або коли снігу мало, але морозно, то дерева можуть навіть загинути, бо їхнє коріння не захищене від холоду.
Особливо вразливі та чутливі до холоду молоденькі деревця, у яких коріння ще маленьке й слабке.
А скажіть – но мені, малята, чи засмутилися б ви, якби дерева або кущі, що прикрашають наше подвір`я, вимерзли? (Дітлахи дають стверджувальну відповідь) Як ви думаєте, чи загрожує їм зараз така небезпека? Як наші дерева почуваються цієї зими? Розкажіть, як снігова ковдра допомагає деревцям захиститися від морозу.
Діти на прохання дорослого обстежують найближчі дерева й визначають спільне та відмінне в їхньому зовнішньому вигляді взимку і на основі спостережень (із допомогою дорослого) розповідають, за якими ознаками можна впізнати те чи інше деревце зимової пори (стовбур- колір та текстура кори; розташування й товщина гілок).
Наприкінці бесіди дорослий нагадує дітям про те, що дерева – живі, вони наші друзі, , і тому їх потрібно берегти.
Гра – імпровізація «Яке ти, дерево?»
Дорослий нагадує малятам про те, що дерева взимку, хоч і дуже схожі між собою на перший погляд, усе – таки відрізняються один від одного стовбуром, розташуванням гілок.
Далі дорослий розповідає та показує дітям, як можна, пофантазувавши зобразити «дуб» (ноги на ширині плечей, руки підняті вгору, пальці розставлені), «вербу» (ноги разом, руки розведені в сторони, кисті опущені), «ялинку» (стоячи прямо, руки опустити вниз і трохи розвести в сторони, пальці притиснуті один до одного, напружені). Дитина повторює назви дерев та показані дорослим рухи слідом за ним.
Прочитайте дітям вірш Леоніда Первомайського «Срібні дерева».
Срібні дерева. Срібне гілля.
Сріблом пухнастим вкрита земля.
Срібні у синьому небі хмарки.
В срібних заметах срібні стежки.
Срібний - пресрібний ліс приберіг
Білочці срібній - срібний горіх.
Задайте дітям запитання до тексту: Яку картину ви уявили, слухаючи цей вірш? (Зимову картину, дерева в снігу, білий ліс, білочку, ясний морозний день…)
Чому взимку дерева видаються нам срібними? (Тому що вони засніжені, вкриті снігом)
Де ще можна побачити взимку снігове срібло? (На землі, на стежках, на кущах…)
Чи приємно нам дивитися на засніжені дерева? Чому?
Після прогулянки у супроводі спокійної мелодії запропонуйте дітям намалювати, як «На дерева, на лужок тихо падає сніжок»
На сьогодні це всі завдання. Бажаю Вам гарного дня. Нехай у Вас та діток все буде добре. А я з нетерпінням чекатиму на Ваші роботи.
Немає коментарів:
Дописати коментар