МИ - ПРИРОДІ ДРУЗІ
Доброго ранку,
малята і шановні батьки! Ну що, ви прокинулись? То будемо разом робити
ранкову гімнастику. Набираємось сил і здоров'я.
Сьогодні пропоную почати наш день
з комплекса ранкової гімнастики «Ялиночки у лісі» (триватиме з
16.12. по 31.12.2022)
Ходьба зі зміною темпу (25с).
Ходьба на зовнішньому боці стопи (20с).
Біг у
середньому темпі, ходьба (25с).
Комплекс загальнорозвиваючих вправ:
1. «Як багато ялиночок». Повороти голови в сторони. В.п.: о.с., руки на поясі.1 – поворот голови
вправо, 2-в.п. 3,4 – те саме вліво. Повторити 4 рази.
2. «Ялиночки ростуть високі».
Піднімання рук через сторони вгору. В.п.: о.с., руки вздовж тулуба. 1 – підняти
руки вгору, 2 – в.п. Повторити 4 рази.
3. «Ялиночки розправляють
гілочки». Нахили тулуба в вперед з розведенням рук у сторони. В.п.: ноги
нарізно, руки вздовж тулуба. 1 – нахилити тулуб, розвести руки в сторони,
2-в.п. Повторити 4 рази.
4. «Треба шишечки знайти».
Присідання. В.п.: п’ятки разом, носки нарізно, руки на поясі 1 – присісти,
доторкнутися до підлоги, 2– в.п. Повторити 4 рази.
5. «Веселі ялиночки». Стрибки на
обох ногах, що чергуються з ходьбою. В.п.: о.с., руки на поясі. 1 – 3 -
стрибки, ходьба, 4 – 6 - стрибки. Повторити 2 рази.
Ходьба у повільному темпі з рухами
рук. (25с)
Покоління майбутнього: як говорити з дітьми про екологію
Навчити дитину усвідомлено ставитися до екології набагато легше, ніж перевчити дорослу людину. Більш того, дедалі частіше саме діти активно порушують питання дбайливого ставлення до природи — починаючи від «кліматичних протестів» школярів у Європі до кампаній Грети Тунберг.
Це, можливо, надто яскраві приклади. Але питання заощадження природних ресурсів — не просто одна з тем дошкільної програми, а масштабне завдання для виживання людства. І, можливо, найбільший внесок в екологію, який ви можете зробити, — це правильно виховати вашу дитину. Проте діти — не найактивніші та найрозумніші слухачі, і така тема, як збереження довкілля, може видатися їм надто нудною. Але як тоді закласти у свідомість дитини принципи екологічності?
Є чимало способів пояснити дитині «на пальцях», наскільки важливою є природа і як одна
людина може на неї вплинути. Можливо, завдяки цим простим підказкам вам удасться
залучити свого сина або доньку до теми захисту довкілля цікаво та захопливо.
Упроваджуйте прості щоденні ритуали
Не варто перетворювати питання турботи про екологію на теоретичну лекцію. Так ви можете відбити інтерес до теми та бажання діяти. Спробуйте додати у своє життя і життя вашої дитини кілька простих правил, які нескладно виконувати, і показати їй на практиці, наскільки легко дбати про природу.
Для початку ви можете навчити дітей вимикати воду під час чищення зубів. Так можна заощадити до 10 літрів води на місяць, а отже, це буде гарним прикладом турботи про екологію та сімейний бюджет.
А ще привчайте малюків вимикати світло в кімнаті, якщо воно не потрібне. Наприклад, якщо син чи донька бавляться у своїй кімнаті, їм не потрібне світло у коридорі, або якщо на вулиці день, тоді світло можна зайвий раз і не вмикати.
Не забудьте розповісти про важливість сортування відходів. Встановіть у себе вдома кілька контейнерів і попросіть дитину кілька разів допомогти. Так, монотонне сортування сміття можна перетворити на гру: наприклад, хто швидше і якісніше впорається зі своїм контейнером. А наприкінці гри, звичайно ж, не забудьте про винагороду. У результаті викликати інтерес у дітей нескладно — важливо підібрати до своєї дитини підхід, і тоді звичка сортувати сміття стане для неї звичною справою з раннього віку.Купуйте дитині багаторазову пляшку і навчіть набирати воду з домашнього фільтра. А щоб дитині було вдвічі цікавіше, пляшка може бути із зображенням улюбленого персонажа із мультфільму чи серіалу. На додачу, для гарячих напоїв термокухоль — чудова альтернатива пластиковим і паперовим стаканчикам. Тому, забігши під час прогулянки з дитиною в кафе, можна просити бариста налити чай або какао прямо у свої філіжанки — або просто відразу брати з дому улюблений напій. У такий спосіб ви зможете скоротити кількість використовуваного пластику, а крім того — це навіть корисно і безпечніше для малюка. Але не варто залякувати дитину та показувати фотографії черепашок, що застрягли у пластикових пляшках. Це лише налякає і може викликати в дітей неприємні асоціації. Нехай турбота про природу буде пов’язана з приємними емоціями.
Екологія - це наука, яка вчить нас берегти, любити,
турбуватися про природу, бо на сьогоднішній час великою проблемою в усьому
світі є ставлення до природи. Адже природа - це наше життя, не буде природи -
не буде і нас. Вирушайте у подорож екологічною стежиною разом з тигриком
Чомучкою!
інформація з мережі інтернет у вільному доступі
Після перегляду відео задайте дітям запитання: Що таке природа? Що вивчає природа? Чому навчає наука екологія?
Після сну пропоную новий комплекс гімнастики пробудження «Оркестр» (триватиме з 16.12 по 31.12.2022). Вправи виконуються біля ліжка.
1. «Ярослава будемо будити, граючи на «фортепіано». Повороти голови з рухами рук, розводячи руки в сторони імітувати пальчиками рук гру на фортепіано зі звуком: «ля- ля- ля», повертаючи голову вправо і вліво. В.п.: о.с. Повторити 6 разів.
2. «Анну будемо будити, граючи на дудочці». Повороти тулуба. В.п.: ноги нарізно, руки вздовж тулуба.1 – поворот тулуба вправо, праву ногу на носок, піднести руки до рота, промовити: «ду – ду – ду»; 2 – в.п.; 3 – те саме вліво. 4 – в. п. Повторити 6 разів.
3. «Єлисея будемо будити, граючи на бубні». Повороти тулуба в сторони. В.п.: ноги нарізно, руки вздовж тулуба.1 – поворот тулуба, сплеснути в долоні перед собою; 2 – в.п. Повторити 6 разів.
4. «Артисти вклоняються». Нахили тулуба ба вперед. В.п.: ноги нарізно, руки на поясі.1 – праву ногу вперед, нахилити тулуб уперед – вниз, розвести руки в сторони; 2 – в.п. 3,4 – повторити з лівої ноги.
5. «Так гарно грали, хочеться підстрибнути від задоволення». Стрибки, що чергуються з ходьбою. В.п.: о.с. 1 – 6 – стрибки, ходьба, ще 6 стрибків. Повторити 2 рази.
Ходьба, вправи на відновлення дихання (25с).
Пора на прогулянку. Не забувайте про правила безпеки та не нехтуйте сигналом повітряної тривоги!
Спостереження за туманом.
Мета: сформувати уявлення про туман як явище неживої природи; уточнити уявлення дітей про процес випаровування води і характерні особливості водяної пари; розвивати вміння встановлювати причинно – наслідкові зв’язки між явищами; виховувати інтерес до явищ неживої природи.
Загадайте дітям загадку:
На долину, на поділ
Ліг великий сивий віл.
Надійде теля червоне —
Геть того вола прогоне. (Туман)
Бесіда: Погляньте на дерева, кущі, предмети. Чому їх майже не видно? Що це за густа молочна завіса? Хто знає і розкаже, як утворюється туман?
Розкажіть дітям: «Утворення туману пов’язане з охолодженням повітря. У процесі його охолодження водяна пара, що знаходиться в ньому, перетворюється на краплини. Вони виникають в повітрі. Їх можна відчути диханням, обличчям. Краплинки – невидимки перетворюються на густу молочно – білу завісу».
Це всі завдання на сьогодні. На все добре! До зустрічі на наступному тижні! Бережіть себе і дітей!
Немає коментарів:
Дописати коментар