ХТО – ХТО В ТЕРЕМКОВІ ЖИВЕ?
Доброго
ранку! Прокинулися, зробили ранкову
гімнастику «Ялинка в лісі», поснідали.
Сьогодні будемо вправляти малят у виконанні основних рухів, підтримувати
інтерес до рухливих ігор; розвивати дитячу фантазію та вигадливість під час
конструювання, спонукати малят до втілення творчо – ігрового задуму.
Запропонуйте дітям пограти в рухливу гру «Мишки в нірках».
Обладнання: обручі.
Перед проведенням гри дорослий пояснює дітям, що власне житло мають не тільки люди, а й птахи, звірята. Дорослий пропонує дітям уявити, що вони перетворилися на мишенят, які живуть у своїх будиночках – нірках (при цьому дорослий показує на розкладені по підлозі обручі).
Діти в супроводі будь – якої веселої музики довільно пританцьовують. Потім музика стихає і «мишенята» біжать до своїх «нірок» поспішаючи зайняти місце в якомусь з обручів. Коли всі «мишенята» дісталися «нірок», знову вмикається музика, і гра починається спочатку.
Під час цієї гри діти мають пересуватися виключно поповз – «на чотирьох» (адже мишки ходять не так, як люди).
Прочитайте дітям казку Юрія Ярмиша «Хто – хто в теремкові живе?»:
Біжить полем Мишка-Шкряботушка. Бачить: стоїть собі теремок. Просторий, високий, красивий, двері навстіж відчинені – заходь, живи на здоров’я!
Зраділа Мишка, скоріше забігла до теремка, ще й двері за собою причинила.
Стрибає полем Жабка-Скрекотушка.
– Хто-хто в теремкові живе?
– Я, Мишка-Шкряботушка!
– Давай разом жити!
– Ні, Жабко-Скрекотушко, мені в теремку тісно! Будуй собі другий поверх!
– Гаразд,– каже Жабка-Скрекотушка.
І збудувала собі другий поверх аж на дві кімнати.
Біжить полем Зайчик-Побігайчик.
– Хто-хто в теремкові живе?
– Я, Мишка-Шкряботушка!
– Я, Жабка-Скрекотушка!
– Пустіть і мене до теремка!
– Ні, Зайчику-Побігайчику! – дружно кажуть Мишка з Жабкою.– Нам у теремкові разом буде тісно. Будуй собі третій поверх!
І збудував собі Зайчик-Побігайчик третій поверх аж на три кімнати!
Петляє полем Лисичка-Сестричка:
– Хто-хто в теремкові живе?
– Я, Мишка-Шкряботушка!
– Я, Жабка-Скрекотушка!
– Я, Зайчик-Побігайчик!
– Пустіть і мене до себе жити!
– Ой-йой! – занепокоїлись мешканці теремка.– Нам самим тут тісно! Будуй собі четвертий поверх!
І збудувала Лисичка-Сестричка власний четвертий поверх на чотири кімнати!
Сидить собі, у віконечко дивиться.
Аж полем біжить сірий Вовчик-Братик. Побачив теремок. Зупинився:
– Ой, який гарний теремок! Хто ж у ньому живе?
– Я, Мишка-Шкряботушка!
– Я, Жабка-Скрекотушка!
– Я, Зайчик-Побігайчик!
– Я, Лисичка-Сестричка!
– Тож пустіть і мене жити! – прохає Вовчик-Братик.
А мешканці теремка кожен зі свого поверху гукають йому:
– Що ти надумав, Вовчику-Братику! Ми самі в теремку ледь помістилися! Будуй собі новий поверх!
І Вовчик-Братик збудував п’ятий поверх аж на п’ять кімнат! Тільки зробив уходини – а полем сунеться Ведмідь-Набрід!
– Хто-хто в теремочку живе?
– Я, Мишка-Шкряботушка!
– Я, Жабка-Скрекотушка!
– Я, Зайчик-Побігайчик!
– Я, Лисичка-Сестричка!
– Я, Вовчик-Братик!
– Ой, який у вас гарний теремок, просторий та великий! Пустіть і мене жити! – прохає Ведмідь-Набрід.
Не можемо! – гукають мешканці теремка, лапками розмахують.– Нам тісно!
І Ведмідь-Набрід заходився будувати собі шостий поверх – аж на шість кімнат!
Збудував, поліз на свій поверх жити...
А теремок як затріщить!
Як захитається!
Набік як повалиться!
Ледь устигли звірі хто вибігти, хто з вікна Бистрибнути.
А теремка – мов не було!
Сидять собі Мишка-Шкряботушка, Жабка- Скрекотушка, Зайчик-Побігайчик, Лисичка-Сестричка, Вовчик-Братик, Ведмідь-Набрід біля купи дров, потилиці лапками чухають, ніяк не можуть згадати, хто ж перший сказав:
– Мені в теремку тісно!
Викличте у дітей співчуття до героїв казки, які позбавились житла через незграбність ведмедика і через те, що теремок виявився не досить міцним та просторим.
Запропонуйте спорудити для героїв казки свій теремок – гарний та міцний.
Для виконання роботи малятам пропонується різноманітний «будівельний» матеріал – великі кубики, коробки з – під іграшок, деталі конструктора, стільці.
У процесі творення діти обирають на власний розсуд матеріал із запропонованого дорослим, а дорослий заохочує і підтримує будь – які вдалі фантазії та міркування малят.
Після завершення роботи діти розташовують у спорудженому «теремку» іграшкових звірят (або картки з їх зображенням) і бажають героям щасливо та дружньо жити в чудовій новій оселі.
Запропонуйте малятам довільний танок – імпровізацію з іграшками.
Малюк обирає собі іграшку (ведмедика, зайчика, мишку, жабку, лисичку, вовка) й у супроводі звучання української народної мелодії «Маленькі танцюристи» (обробка Ф. Теплицького) виконує танцювальні рухи, імітуючи настрій та вдачу обраної іграшки.
Пропоную малятам намалювати «Ялиночку». Я знаю, що
командна робота приносить гарний результат. Тому завдяки допомозі батьків,
малята швидко впораються з завданням.
Чекаю роботи дітей.
На сьогодні це всі завдання. Бережіть себе.
Немає коментарів:
Дописати коментар