понеділок, 26 грудня 2022 р.

 ХТО – ХТО В ТЕРЕМКОВІ ЖИВЕ?

   Доброго ранку! Прокинулися, зробили ранкову гімнастику «Ялинка в лісі», поснідали.

   Сьогодні будемо вправляти малят у виконанні основних рухів, підтримувати інтерес до рухливих ігор; розвивати дитячу фантазію та вигадливість під час конструювання, спонукати малят до втілення творчо – ігрового задуму.

   Запропонуйте дітям пограти в рухливу гру «Мишки в нірках».
   Обладнання: обручі.
   Перед проведенням гри дорослий пояснює дітям, що власне житло мають не тільки люди, а й птахи, звірята. Дорослий пропонує дітям уявити, що вони перетворилися на мишенят, які живуть у своїх будиночках – нірках (при цьому дорослий показує на розкладені по підлозі обручі).
   Діти в супроводі будь – якої веселої музики довільно пританцьовують. Потім музика стихає і «мишенята» біжать до своїх «нірок» поспішаючи зайняти місце в якомусь з обручів. Коли всі «мишенята» дісталися «нірок», знову вмикається музика, і гра починається спочатку.
   Під час цієї гри діти мають пересуватися виключно поповз – «на чотирьох» (адже мишки ходять не так, як люди).

   Прочитайте дітям казку Юрія Ярмиша «Хто – хто в теремкові живе?»:
   Біжить полем Мишка-Шкряботушка. Бачить: стоїть собі теремок. Просторий, високий, красивий, двері навстіж відчинені – заходь, живи на здоров’я!
   Зраділа Мишка, скоріше забігла до теремка, ще й двері за собою причинила.
   Стрибає полем Жабка-Скрекотушка.
   – Хто-хто в теремкові живе?
   – Я, Мишка-Шкряботушка!
   – Давай разом жити!
   – Ні, Жабко-Скрекотушко, мені в теремку тісно! Будуй собі другий поверх!
   – Гаразд,– каже Жабка-Скрекотушка.
   І збудувала собі другий поверх аж на дві кімнати.
   Біжить полем Зайчик-Побігайчик.
   – Хто-хто в теремкові живе?
   – Я, Мишка-Шкряботушка!
   – Я, Жабка-Скрекотушка!
   – Пустіть і мене до теремка!
   – Ні, Зайчику-Побігайчику! – дружно кажуть Мишка з Жабкою.– Нам у теремкові разом буде тісно. Будуй собі третій поверх!
   І збудував собі Зайчик-Побігайчик третій поверх аж на три кімнати!
   Петляє полем Лисичка-Сестричка:
   – Хто-хто в теремкові живе?
   – Я, Мишка-Шкряботушка!
   – Я, Жабка-Скрекотушка!
   – Я, Зайчик-Побігайчик!
   – Пустіть і мене до себе жити!
  – Ой-йой! – занепокоїлись мешканці теремка.– Нам самим тут тісно! Будуй собі четвертий поверх!
   І збудувала Лисичка-Сестричка власний четвертий поверх на чотири кімнати!
   Сидить собі, у віконечко дивиться.
   Аж полем біжить сірий Вовчик-Братик. Побачив теремок. Зупинився:
   – Ой, який гарний теремок! Хто ж у ньому живе?
   – Я, Мишка-Шкряботушка!
   – Я, Жабка-Скрекотушка!
   – Я, Зайчик-Побігайчик!
   – Я, Лисичка-Сестричка!
   – Тож пустіть і мене жити! – прохає Вовчик-Братик.
   А мешканці теремка кожен зі свого поверху гукають йому:
   – Що ти надумав, Вовчику-Братику! Ми самі в теремку ледь помістилися! Будуй собі новий поверх!
   І Вовчик-Братик збудував п’ятий поверх аж на п’ять кімнат! Тільки зробив уходини – а полем сунеться Ведмідь-Набрід!
   – Хто-хто в теремочку живе?
   – Я, Мишка-Шкряботушка!
   – Я, Жабка-Скрекотушка!
   – Я, Зайчик-Побігайчик!
   – Я, Лисичка-Сестричка!
   – Я, Вовчик-Братик!
   – Ой, який у вас гарний теремок, просторий та великий! Пустіть і мене жити! – прохає    Ведмідь-Набрід.
   Не можемо! – гукають мешканці теремка, лапками розмахують.– Нам тісно!
   І Ведмідь-Набрід заходився будувати собі шостий поверх – аж на шість кімнат!
   Збудував, поліз на свій поверх жити...
   А теремок як затріщить!
   Як захитається!
   Набік як повалиться!
   Ледь устигли звірі хто вибігти, хто з вікна Бистрибнути.
   А теремка – мов не було!
   Сидять собі Мишка-Шкряботушка, Жабка- Скрекотушка, Зайчик-Побігайчик, Лисичка-Сестричка, Вовчик-Братик, Ведмідь-Набрід біля купи дров, потилиці лапками чухають, ніяк не можуть згадати, хто ж перший сказав:
   – Мені в теремку тісно!

   Викличте у дітей співчуття до героїв казки, які позбавились житла через незграбність ведмедика і через те, що теремок виявився не досить міцним та просторим.
   Запропонуйте спорудити для героїв казки свій теремок – гарний та міцний.
   Для виконання роботи малятам пропонується різноманітний «будівельний» матеріал – великі кубики, коробки з – під іграшок, деталі конструктора, стільці.
   У процесі творення діти обирають на власний розсуд матеріал із запропонованого дорослим, а дорослий заохочує і підтримує будь – які вдалі фантазії та міркування малят.
   Після завершення роботи діти розташовують у спорудженому «теремку» іграшкових звірят (або картки з їх зображенням) і бажають героям щасливо та дружньо жити в чудовій новій оселі.

   Запропонуйте малятам довільний танок – імпровізацію з іграшками.
   Малюк обирає собі іграшку (ведмедика, зайчика, мишку, жабку, лисичку, вовка) й у супроводі звучання української народної мелодії «Маленькі танцюристи» (обробка Ф. Теплицького) виконує танцювальні рухи, імітуючи настрій та вдачу обраної іграшки.

   Пропоную малятам намалювати «Ялиночку». Я знаю, що командна робота приносить гарний результат. Тому завдяки допомозі батьків, малята швидко впораються з завданням.


   Чекаю роботи дітей.

   На сьогодні це всі  завдання. Бережіть себе.



Немає коментарів:

Дописати коментар